قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:

نبض تولید در جاده مخصوص منظم است/ تولید سایپا در سه ماه نخست سال ۱۰۰ هزارتایی شد

دکتر مجید باقری؛ قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش در جمع خبرنگاران گفت : به لطف خدا در شب گذشته ۱۰۰ هزارمین خودرو سایپا در سال ۹۹ را تولید کردیم. این جهش تولید در شرایطی اتفاق افتاد که بخش صنعت کشور در بدترین دوران تحریم‌ به سر می‌برد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دکتر مجید باقری؛ قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش  و خدمات پس از فروش در جمع خبرنگاران گفت : به لطف خدا در شب گذشته ۱۰۰ هزارمین خودرو سایپا در سال ۹۹ را تولید کردیم. این جهش تولید در شرایطی اتفاق افتاد که بخش صنعت کشور در بدترین دوران تحریم‌ به سر می‌برد.

وی ادامه داد : نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد رشد فاکتور فروش داشته ایم و این موضوع نشانگر عملکرد خوب گروه خودروسازی سایپا است.

دکتر باقری گفت: مردم آسوده باشند که نبض تولید در جاده مخصوص منظم میزند. هر زمانی از روز و شب بدون وقفه در حال تولید هستیم و باید به تولید ادامه دهیم.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: این موفقیت نوید بخش آن است که سایپا یکی از پرچمداران «جهش تولید» خواهد بود. طبق براوردهای دقیق مرکز مطالعات و تحقیق گروه خودروسازی سایپا، نیاز بازار بیشتر از ۱ میلیون خودرو نیست و اگر به همین روند تولید ادامه دهیم بیش از نیاز بازار محصول خواهیم داشت.

وی گفت: مشکلات به وجود آمده ناشی از تقاضای کاذب است و باید دست دلال ها از بازار کوتاه شود.

دکتر باقری ادامه داد : یسایپا در سال جاری سبد محصولات خودرا تغییر خواهد داد. دو محصول پراید ۱۱۱ و ۱۳۲ از خط تولید خارج شد.تا پایان تیرماه نیز پراید به طور کامل از خط تولید خارج خواهد شد.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: مدیریت سایپا اعتقاد دارد که سبد محصولات باید به روز شده و محصول جدید به مردم ارائه کنیم. با توجه ‌به ارائه محدود خودرو شاهین، بیش از ۶۰ هزار درخواست خرید داشتیم و این نشان می دهد که مردم از محصولات جدید سایپا استقبال خوبی کرده اند.

وی افزود : تا این لحظه ۳۰ هزار پراید ۱۳۱ تولید و با قیمت ۳۸ میلیون تومان به بازار عرضه کردیم. در طی این چند مدت ۲۰ هزار خودرو دیگر با همان قیمت ۳۸ میلیون تولید و به بازار خودرو ایران عرضه خواهیم کرد.

دکتر باقری گفت : پراید جایگزین نخواهد داشت اما از ظرفیت های تولیدی خود استفاده کرده تا میزان تولید سایر محصولات را افزایش دهیم تا جای خالی تقاضا پراید در بازار حس نشود.

وی با اشاره به معوقات سایپا افزود : ما میراث دار طرح اتو خدمت سایپا بودیم که ۱۲۰ هزار متقاضی داشت. با افزایش قیمت، حاضرین در این طرح سود مشارکت نخواسته و طبق مفاد قرارداد خود، درخواست خودرو کردند. امروز ۹۰ درصد این ۱۲۰ هزار نفر ساماندهی شدند و مشکل خاصی از این بابت وجود ندارد.

دکتر باقری ادامه داد : بدعهدی شرکای خارجی چالش جدی برای ما به وجود آورد. حدود ۴۹ هزار معوقه در خصوص خودروهای مشترک با شرکای خارجی داشتیم که این موضوع نیز ساماندهی شده است. حدود ۶۰ درصد از این افراد با طرح جایگزینی رنو و برلیانس ساماندهی شدند.

وی در پایان گفت : امروز خبر خوب‌ این است که جمع تعهدات ما کمتر از ۵۰ هزار خودرو است و تا پایان شهریور از ۲۰ محصول تنها دو محصول معوقه خواهد ماند. برنامه ما در حوزه فروش این است که به محض فروش خودروها تحویل مشتری شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=197146
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه