میهن صنعت :

نبود اعتبار کافی برای نگهداری راه‌ها

میهن صنعت : رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه برای امسال بودجه کافی برای نگهداری از راه‌ها نداریم، گفت: بخشی از اختیارات موافقت اصولی به استان‌ها واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از مهر، داوود کشاورزیان در نشستی خبری با اشاره به اینکه 42 روز از مسئولیتم در این سازمان می گذرد، گفت: در این مدت نمی توان کار خارق العاده ای انجام داد و در این روزها به شناخت وضعیت موجود پرداختم.

وی افزود: یکی از مهمترین وظایف ما راهداری است به طوری که نگهداری از حدود 30 هزار کیلومتر از راههای شریانی در مسئولیت این سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه به دلیل محدودیت اعتباری کار نگهداری راه‌ها به درستی انجام نمی شود، اظهار داشت: به دلیل محدودیت اعتباری استانها نگهداری برخی از راههای فرعی و غیر شریانی هم برعهده سازمان است.

وی با اشاره به اینکه نگهداری 200 هزار کیلومتر راه نیاز به 6 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد، گفت: این میزان اعتبار بسیار بالاتر از اعتباری است که در اختیار ما قرار دارد اما شروع پروژه های عمرانی بدون تامین منابع، اتلاف وقت است.

کشاورزیان با بیان اینکه متاسفانه پروژه های عمرانی زیادی بدون منابع مالی کافی شروع شده است، گفت: برای نگهداری اصولی راهها نیاز به اعتبارات بیشتری داریم.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخشی از اختیارات سازمان در زمینه موافقت اصولی به استانها تفویض شده است، گفت: یکی از برنامه های ما اجرای هوشمندسازی راهها و ابزار الکترونیک در جاده ها برای رفتار پرخطر رانندگان است.

وی با اشاره به اینکه در کمیته مشترک حمل و نقل جاده ای ایران و ترکیه افزایش تردد کامیون ها مورد بررسی قرار گرفت، گفت: آنها به دریافت مابه التفاوت قیمت سوخت از کامیون‌های ترک در سر مرز اعتراض دارند، زیرا قیمت سوخت در کشور ما 10 سنت است که بسیار کمتر از قیمت جهانی است و ما به اجبار باید مابه التفاوت را از کامیون‌ها دریافت کنیم.

کشاورزیان با بیان اینکه میزان مبادلات بین دو کشور 16 میلیارد دلار برآورد شده است، گفت: اراده دو کشور بر این است که این حجم مبادلات را به 30 میلیارد دلار برسانیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=33391
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه