میهن صنعت :

نجات صنعت خودرو در حمایت جدی دولت از قطعه سازان است

میهن صنعت : در حال حاضر بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز صنعت خودرو افزایش یافته در حالی که اغلب نهاده های موثر در تولید فولاد ، مس و پتروشیمی افزایش قیمت نداشته است

به گزارش میهن صنعت، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  برخی از گلایه های خودروسازان را در افزایش هزینه تولید به حق دانست و گفت : در حال حاضر بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز صنعت خودرو افزایش یافته در حالی که اغلب نهاده های موثر در تولید فولاد ، مس و پتروشیمی افزایش قیمت نداشته است.

در چنین شرایطی، افزایش قیمت مواد و کالاهای تولید ، بر قطعه سازان تاثیر گذاشته به طوری که  قطعه ساز ناچار به تولید قطعات با قیمت بالاتر شده که این مسئله بر قیمت تمام شده تولید خودروسازان نیز تاثیر گذاراست.

وی گفت : افزایش قیمت تمام شده تولید خودرو، در ماههای اخیر موجب رکود در بازار خرید خودرو شده است به طوری که مشتریانی که خواستار خرید بودند در این وضعیت با توجه به قیمت محصولات داخلی ، ترجیح دادند که از کالاهای خارجی استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بازار بورس در کشور ما همواره تحت تاثیر مسائل روانی جامعه قرار دارد ، کاهش سوددهی شرکتهای بورسی خودرویی را  ناشی از افت تولید خودرو در ماههای اخیر عنوان کرد و اظهار داشت : کمبود نقدینگی قطعه سازان و مشکلات ناشی از عدم واردات قطعات مورد نیاز در شرایط کنونی ، موجب کاهش تولید خودرو از ابتدای سال جاری شده است اما قطعا این زمان فرصت مناسبی برای تمرین خودروسازان داخلی، جهت پیوستن به WTO و بازار تجارت جهانی است .

نماینده لنجان همچنین آزادسازی قیمت خودرو را مستلزم بازنگری در تعرفه واردات خودرو دانست و گفت : در صورتی که به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان قیمت خودرو آزاد شود باید همزمان در خصوص تعرفه واردات نیز بازنگری صورت گیرد .

وی نجات صنعت خودرو کشور را در  حمایت جدی دولت از قطعه سازان دانست و تصریح کرد : در صورتی که بخواهیم صنعت خودرو کشور نجات یابد ،باید دولت حمایت جدی از قطعه سازان داشته باشد و به لحاظ سرمایه گذاری و تجهیزات به این بخش از صنعت کمک نماید.

مجید منصوری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : با آزادسازی قیمت خودرو، خودروسازان و قطعه سازان داخلی نیز ناگزیر خواهند شد تا کیفیت تولیداتشان را با بازارهای جهانی تطبیق  دهد البته شاید این روند در کوتاه مدت به ضرر سهامدار و سایر بخش های پرسنلی باشد اما قطعا افق بلند مدت آن به نفع کل کشور و تولید کنند ه و مصرف کننده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8257
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه