ميهن صنعت :

نحوه اجرای خصوصی‌سازی در کشور مطلوب نیست

ميهن صنعت ‌:‌ وزیر امور خارجه دولت نهم با تاکید بر اینکه نحوه اجرای خصوصی‌سازی در کشور ما مطلوب نیست گفت: در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته 80 تا 90 درصد اقتصاد کشور در دست مردم است در حالیکه در کشور ما 20 درصد اقتصاد در دست بخش خصوصی و تعاون است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، منوچهر متکی ظهر امروز در حاشیه دیدار با قشرهای مختلف مردم بناب در نشست پرسش و پاسخ گفت: کلید واژه اصلی اقتصاد تولید است و تولید شاه‌کلید مشکلات اقتصادی کشور است.

این کاندیدای احتمالی دور یازدهم ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور از جمله بیکاری و گرانی اظهار کرد: متأسفانه در کشور مقررات، سیستم بانکی و بروکراسی ما در زمینه حمایت جدی از تولید نیست، به طوریکه گرفتن یک مجوز تا چند سال طول می‌کشد.

وی با انتقاد از عدم توجه جدی به تولید در کشور افزود: تبریز که مرکز استان آذربایجان‌شرقی است و صدها کارخانه فعال داشته اکنون با 20 درصد ظرفیت و یا زیر ظرفیت کار می‌کنند.

متکی گفت: مقررات و سیستم بانکی ما در زمینه حمایت از تولید نیست.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری همچنین با انتقاد از وضعیت خودروسازی در کشور گفت: خودروسازان ما به مافیا تبدیل شده‌اند که انتظار دارند مردم آنها را همراهی کنند.

وی با بیان اینکه خودرو ناایمن یعنی خودکشی ملی، تاکید کرد: حمایت از تولید در عرصه‌های مورد نیاز کشور می‌تواند ظرفیت‌های صادراتی را افزایش دهد.

متکی گفت: در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته 80 تا 90 درصد اقتصاد کشور در دست مردم است در حالیکه در کشور ما 20 درصد اقتصاد در دست بخش خصوصی و تعاون است و من معتقدم که باید این درصد را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: اجرای خصوصی‌سازی در کشور ما غلط است.

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان با تأکید براینکه نباید مدیریت‌ها در بخش دولتی و شبه دولتی باشد، اظهار کرد: به عنوان مثال سازمان تأمین اجتماعی مجموعه‌ای عظیم و اقتصادی در کشور است اما بسیاری از شرکت‌های زیرمجموعه این سازمان ضررده هستند و از طرفی می‌بینیم که ماه‌ها وقت کشور صرف موضوع مدیریت مرتضوی می‌شود.

وی افزود: در حالیکه تأمین اجتماعی پرونده‌های زیادی برای رسیدگی دارد که به آن توجهی نمی‌شود، از این رو بنده معتقدم دولت فعلی در مدت باقی مانده و دولت آینده توجه به این مسائل را در اولویت کاری خود قرار دهد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=16705
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه