میهن صنعت:

نخستين نشست تخصصي صنعت خودرو در ايدرو برگزار شد

میهن صنعت: نخستين نشست تخصصي صنعت خودرو با محور "بررسي سير تحول صنعت خودرو در ايران و جهان" باحضور جمعي از اساتيد دانشگاه و صاحب نظران اين صنعت، مديران و كارشناسان سازمان هاي دولتي و غيردولتي نظير سازمان ملي استاندارد، سازمان حمايت از حقوق توليدكنندگان و


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از ایکوپرس مهندس "سيدرضا مفيدي" مدير صنايع حمل و نقل ايدرو و مسئول اجرايي برگزاري اين نشست با اعلام اين خبر افزود: برگزاري اين نشست باهدف اصلاح ديدگاه ها و قضاوت ها نسبت به صنعت خودرو با حضور موافقان و منتقدان اين صنعت و تحليل و مباحثه و ارائه اطلاعات درست و واقعي به دولت و مردم و صاحب نظران صورت گرفت.
وي ادامه داد: در صنعت خودرو شاهد ارائه پيش داوري ها و نقدهاي نادرست و ناقص هستيم كه گاهي اوقات توسط برخي رسانه ها و افراد انجام مي‌گيرد.
مسئول اجرايي نخستين نشست تخصصي صنعت خودرو تصريح كرد: رويكرد برگزاركنندگان اين سلسله نشست ها اين است كه اطلاعات درست و تخصصي به ذي نفعان صنعت خودرو و سرمايه‌گذاران اين حوزه ارائه شود و وضعيت صنعت خودرو و راه هاي پيشرفت و تحول آن به درستي به اطلاع مردم برسد.

 

 

مهندس مفيدي با بيان اين كه نشست هاي مذكور بصورت ماهانه برگزار خواهد شد، گفت: از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي بويژه در كميسيون‌هاي تخصصي و همچنين نهادهاي نظارتي مانند سازمان استاندارد، سازمان بازرسي، سازمان محيط زيست، سازمان حمايت از توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان، انجمن ها، نيروي انتظامي و اساتيد 6 دانشگاه فعال و مرتبط با صنعت خودرو نيز دعوت بعمل آمده بود.
وي در عين حال افزود: متاسفانه به رغم اينكه برخي از مسئولان سازمان هاي يادشده و يا اساتيد دانشگاه‌ها در رسانه ها انتقاداتي را به صنعت خودرو وارد مي كنند اما در جلسات تخصصي از اين دست حاضر نمي‌شوند ولي اميدواريم در نشست هاي بعدي در سطوح بالا مشاركت داشته باشند.

 

 مدير صنايع حمل و نقل ايدرو در خصوص محتواي نشست اضافه كرد: همايش با ارائه گزارشي توسط انجمن خودروسازان در خصوص سير تحول صنعت خودرو ايران و جهان آغاز شد و نماينده شركت ساپكو نيز سير تحول اين صنعت در جهان را از ابتدا تا كنون ارائه داد كه هر دو ارائه در پايگاه اينترنتي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران www.idro.ir قرار داده شده است.

مهندس مفيدي همچنين گفت:‌: اميدواريم حاضران در اين نشست و نيز بازديدكنندگان از پايگاه اينترنتي ايدرو با ارسال نظرات و بازخوردهاي سازنده خود، به نشاني پست الكترونيكي [email protected] برگزاركنندگان را در برپايي جلسات بعدي به نحو شايسته‌تر ياري رسانند.

وي افزود: با توجه به نظراتي كه مطرح شد، بنظر مي رسد موضوع نشست بعدي "ارائه برنامه هاي 5 ساله و برنامه هاي افق 1404 صنعت خودرو" براي استحضار مدعوين و ذي نفعان باشد‌ تا در بررسي و تصحيح اين برنامه ها از نظرات كارشناسي حاضران بهره ببريم.

مسئول اجرايي نخستين نشست تخصصي صنعت خودرو يادآور شد: آذرماه امسال، دومين كنفرانس بين‌المللي صنعت خودرو با حضور ميهماناني از صنعت خودرو سراسر دنيا برگزار خواهد شد كه اميدواريم تا آن زمان با برگزاري 3 جلسه تخصصي، از نظرات مدعوين در برگزاري هرچه بهتر كنفرانس استفاده شود.

به گفته وي، سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران از جانب وزارت صنعت، معدن و تجارت ماموريت دارد بعنوان طراح راهبردي صنعت خودرو، برنامه هاي بلندمدت براي اين صنعت تدوين نمايد كه اين امر انجام گرفته  و بزودي شاهد ابلاغ اين برنامه ها و براي استفاده سرمايه گذاران و ذي نفعان خواهيم بود

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=58923
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه