میهن صنعت:

نخستین داروی نانو ضدسرطان ایرانی تولید شد

میهن صنعت: مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی همکاری‎های فناوری نهاد ریاست جمهوری از تولید نخستین داروی نانو ضد سرطان ایرانی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، امیرخانیان ظهر امروز در هشتمین جلسه شورای برنامه‎ریزی استان که در استانداری گلستان برگزار شد، اظهار داشت: 120 داروی بیوتک در دنیا وجود دارد که ایران 18 دارو بیوتک را به مرحله تولید رسانده و حدود 29 داروی بیوتک را نیز در دستور کار دارد.

وی با اشاره به نقش فناوری‎های پیشرفته در اقتدار نظام تصریح کرد: شرکت‎های دانش‎بنیان در سند توسعه کشور یکی از اصول اساسی محسوب می‎شوند که با فعالیت این شرکت‎ها می‎توان شاهد توسعه فناوری‎های پیشرفته در کشور بود.

 

خط مقدم علمی جهان از طریق علم و توانمندی محقق می‎شود

این مقام مسئول با اشاره به فرمایشات امام راحل در خصوص توسعه فناوری خاطرنشان کرد: باید به خودمان متکی باشیم و صنایع پیشرفته را در داخل کشور تولید کنیم.

امیرخانیان با بیان اینکه دستیابی به خط مقدم علمی جهان از طریق علم و توانمندی محقق می‎شود، افزد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند بدون علم نمی‎توانیم در دنیای فعلی و در همه عرصه‎ها مطرح باشیم.

وی با بیان اینکه دستیابی به علم روز دنیا یکی از دستورات دینی است، یادآور شد: قدرت مایه اقتدار هر کشور محسوب می‎شود که این مهم در سایه قدرت علمی امکان‎پذیر است.

مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی همکاری‎های فن‎آوری نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت علم و فناوری برای کشور ابراز داشت: زندگی ما با فناوری‎های پیشرفته عجین شده است، ما چاره‎ای نداریم جز اینکه با این فناوری‎ها زندگی کنیم چنانکه ماشین‎آلات پیشرفته، کالاهای استراتژیک، ماهواره‎ها و شبکه‎های اجتماعی در زندگی روزمره وجود دارند.

امیرخانیان ادامه داد: در دنیای کنونی کشورهای دارای اقتصاد برتر از فناوری منتفع می‎شوند و اقتصاد خود را از طریق فناوری پیش می‎برند.

وی خاطرنشان کرد: ما در دنیا با این مواجه‎ایم که در سال‎های قبل فناوری تا حدود 40 درصد از سهم اقتصاد را به خود اختصاص داده بود و در سال 2030 سهم فناوری در توسعه اقتصادی دنیا به 90 درصد خواهد رسید و سهم زیادی از پیشرفت‎ها را مواد پیشرفته به خود اختصاص می‎دهند.

 

استقلال کشورها تهدیدی برای ابرقدرت‎هاست

این مقام مسئول با بیان اینکه منابع در دنیا محدود است، گفت: اگر بخواهیم با محدودیت‎ها مبارزه کنیم چاره‎ای نداریم جز اینکه فناوری را به خدمت بگیریم.

امیرخانیان افزود: خط قرمز استکبار، قدرت ناشی از علم و فناوری است لذا هر کشوری که می‎خواهد به استقلال و خودکفایی برسد باید به علم و فناوری مجهز شود.

وی ادامه داد: استقلال کشورها تهدیدی برای ابرقدرت‎هاست و ایران نه تنها در بحث هسته‎ای بلکه در فناوری‎های دیگر نیز باید به پیشرفت دست پیدا کند.

 

تکنولوژی دنیا را متحول کرده است/ تحریم و نداشتن خودباوری میراث استعمار در ایران است

به نقل از فارس مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی همکاری‎های فن‎آوری نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: کشورهای پیشرفته آنچنان برای دستیابی به فناوری علم و صنعت بزرگنمایی می‎کنند و تابلویی از هزینه‎ها درست می‎کنند تا ما وارد آن نشویم و استانداردهای سختگیرانه‎ای برای آن قائل می شوند تا در این حوزه فعالیت نکنیم.

امیرخانیان به میراث استعمار و رژیم شاه برای جمهوری اسلامی ایران در زمینه علم و فناوری اشاره کرد و اظهار داشت: مصرفی بودن جامعه، تحریم و حتی عدم فروش محصولات، وابستگی صنعت و وارداتی بودن همچنین از بین بردن حس خودباوری از جمله میراث استعمار در ایران بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تکنولوژی اطلاعات دنیا را متحول کرده است، گفت: بیوتکنولوژی، میکروالکترونیک، نانوالکترونیک و … به عنوان تکنولوژی روز هستند که به فرد این اختیار را می‎دهند که دستگاهی را تحت اراده خود قرار داده و بتواند نیازهایش را مرتفع کند.

امیرخانیان تکید کرد: رویکرد اساسی کشور در توسعه علم و فناوری بر مبنای انتقال فناوری، نهادسازی فناوری و نهادسازی علمی بوده است و فناوری زمانی می‎تواند رشد پیدا کند که بتواند به بازارهای جهانی متصل شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=39692
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه