«میهن صنعت» گزارش می دهد:

نخستین مشخصات اوپل موکا X منتشر شد

بین سال‌های ۱۹۲۹ تا ۲۰۱۷، برند اوپل تحت مالکیت جنرال‌موتورز آمریکا فعالیت کرد اما به‌ تازگی سهام آن در اختیار گروه PSA(متشکل از پژو و سیتروئن) قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، این خودروساز با سابقه با نام های متفاوتی در جهان شناخته می شود که در اروپا با نام اوپل، در آمریکا با عنوان انکور و در انگلیس آن را واکسهال می خوانند.

تصویر جاسوسی اوپل موکا ایکس

در سال های اخیر بازار خودرو شاهد استقبال بی نظیر خودروهای شاسی بلند و کراس اوور ها بوده و به همین منظور، بسیاری از برندهای مطرح دنیا تلاش گسترده ای در این حوزه داشته اند.

برند اوپل نیز همانند سایر خودرووسازهای جهان به دنبال اثبات برتری خود در این بازار پیشگام است.

مدل موکا برای نخستین بار در سال 2012 معرفی و در سال 2016 نسخه فیس لیفت شده آن با نشان X روانه بازار شد.

در حال حاضر، نسل جدید این محصول در زیر چتر گروه PSA قرار گرفته و بدین ترتیب به پلت فرم  این گروه بزرگ فرانسوی دسترسی دارد.

پیش بینی می شود،  این محصول دورگه از معماری نسل جدید اوپل کورسا، کراس بک DS3 و نسخه جدید پژو 208 الهام گرفته باشد.

بنا به گزارشات منتشر شده، نسل جدید موکا X در سال 2020 روانه بازار خواهد شد و فاصله چرخ های آن 30 میلی متر بیشتر از نسخه های پیشین است.

لازم به ذکر است که تاکنون تصمیمی در خصوص استفاده از سیستم چهار چرخ متحرک و یا FWD به همراه سیستم کنترل Grip پژو-سیتروئن اتخاذ نشده است.

این گروه فرانسوی قصد دارد، نسخه الکتریکی اوپل کورسا را در سال 2020 روانه بازار کند و فرصت مناسبی برای مدل موکا X خواهد بود تا برتری خود را در بخش موتورهای احتراقی ثابت کند.

اوپل موکا ایکس

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=152196
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه