صبح امروز با حضور معاون اول رییس‌جمهور افتتاح شد

نخستین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران

میهن صنعت : نخستین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران (iranlab2013) صبح امروز با حضور رحیمی، معاون اول رییس‌جمهور و نسرین سلطانخواه، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نخستین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران (iranlab2013) صبح امروز با حضور رحیمی، معاون اول رییس‌جمهور و نسرین سلطانخواه، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران گشایش یافت.

 

 

اولین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران که به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دایر شده، تا بیست و یکم اردیبهشت ماه برپا خواهد بود.

 

این نمایشگاه در راستای اجرای راهبردهای نقشه جامع علمی و برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کشور و با توجه به لزوم گسترش زیرساختهای نظام علم، فناوری و نوآوری کشور و نقش مهم تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و ضرورت توانمند‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تولید و تجاری سازی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و با عنایت به رشد اخیر متخصصان داخلی در حوزه ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و مواد تحقیقاتی و از سوی دیگر نیاز محققان و پژوهشگران دانشگاهی به بهره‌گیری از تجهیزات مذکور برگزار می‌شود.

 

«معرفی توانمندی‌های کشور در زمینه ساخت تجهیزات و مواد آزمایشگاهی»، «حمایت از توسعه دانش فنی تولید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در کشور»، «شناسایی افراد حقیقی و حقوقی توانمند داخلی فعال در زمینه ساخت تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و حمایت از آنها»، «کاهش وابستگی آزمایشگاه‌های داخلی به تجهیزات و مواد وارداتی»، «کمک به شکل‌گیری بازار بزرگ و پایدار داخلی برای تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل»، «تسهیل تبادل فناوری و هم افزایی میان سازندگان تجهیزات و تولید کنندگان مواد آزمایشگاهی»، «تسهیل اشتغال پایدار در شرکتهای دانش بنیان»، «حمایت از شرکتهای دانش بنیان توانمند داخلی فعال در زمینه ساخت تجهیزات و تولید مواد آزمایشگاهی» و «هدایت و تشویق دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی کشور به خرید تجهیزات و مواد تولید شده در داخل از طریق تامین بخشی از هزینه‌های خرید و ارائه یارانه‌ها و مشوق‌ها» از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه محسوب می‌شوند.

 

از سوی دیگر دستیابی به فناوری‌های نوین روز دنیا، نیازمند آزمایشگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و به روز است؛ بنابراین دستیابی به دانش فنی ساخت تجهیزات آزمایشگاهی بستر مناسبی را برای پیشرفت در حوزه‌های علم و فناوری فراهم می‌کند.

 

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تامین نیاز آزمایشگاه‌های مراکز علمی و تحقیقاتی به تجهیزات و مواد اولیه‌ی آزمایشگاهی، ایجاد بازار فروش محصولات برای شرکتهای دانش بنیان سازنده تجهیزات و در نهایت در جهت برقراری ارتباط بین عرضه و تقاضا اولین نمایشگاه و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران را برگزار می‌کند.

 

در این نمایشگاه حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جهت ایجاد بازار برای محصولات این شرکتها خواهد بود. از سوی دیگر از مراکز علمی و آموزشی کشور برای خرید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی مورد نیازشان حمایت می‌شود. به طوری که بخشی از هزینه‌های خرید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی موجود در نمایشگاه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تقبل خواهد شد.

در این نمایشگاه 131 شرکت سازنده تجهیزات آزمایشگاهی و تولید کننده مواد مصرفی آزمایشگاهی بیش از هزار محصول شامل 750 نوع تجهیزات آزمایشگاهی و 275 محصول مواد مصرفی آزمایشگاهی را ارائه می‌دهند.

 

به گزارش ایسنا، بر اساس شیوه‌نامه حمایتی نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تصویب و منتشر شده‌ است، جزئیات چگونگی تخصیص یارانه خرید در نمایشگاه به شرح ذیل است:

 

مراکز علمی و پژوهشی زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: 50 درصد میزان خرید تا سقف سه تا پنج میلیارد ریال

 

 

دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: 50 درصد میزان خرید تا سقف سه تا پنج میلیارد ریال

 

مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی: 50 درصد میزان خرید تا سقف سه تا پنج میلیارد ریال

 

دانشگاه‌های آزاد اسلامی، جامع علمی کاربردی و پیام نور: 20 درصد میزان خرید تا سقف 10 میلیارد ریال

 

مؤسسات آموزشی و پژوهشی غیرانتفاعی: 10 درصد میزان خرید تا سقف 200 میلیون ریال

 

آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی و غیره: 10 درصد میزان خرید تا سقف 100 میلیون ریال.

 

بر اساس این گزارش، اولویت استفاده از تسهیلات برای خریداران واجد شرایط حمایت، براساس اولویت زمان واریز پیش‌پرداخت به حساب کارگزار پرداخت کننده یارانه است.

 

به گزارش ایسنا همچنین حداقل میزان خرید برای برخورداری از حمایت تعیین شده، چهل میلیون ریال است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=17620
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه