«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

نشست اوپک و متحدانش امروز برگزار می شود

نشست اوپک و متحدانش به رهبری روسیه در روز شنبه به منظور تمدید توافق کاهش تولیدات نفت و اجبار کشورهایی مانند عراق و نیجریه برای پیروی از محدودیت های اعمال شده برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نشست اوپک و متحدانش به رهبری روسیه در روز شنبه به منظور تمدید توافق کاهش تولیدات نفت و اجبار کشورهایی مانند عراق و نیجریه برای پیروی از محدودیت های اعمال شده برگزار می شود.

این گروه که با عنوان اوپک پلاس شناخته می شوند، پیش از این تصمیم گرفتند که تولیدات خود را به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز طی ماه های جون و می در راستای افزایش قیمت ها و مقابله با تاثیرات ناشی از شیوع کرونا ویروس بر بازار جهانی کاهش دهند. تولیدات روزانه از جولای تا دسامبر به میزان 7.7 میلیون بشکه در روز محدود تر می شود.

عربستان  سعودی و روسیه توافق کردند که این توافق کاهش تولیدات نفت را تا ماه جولای تمدید کنند اگرچه ریاض تمایل دارد که این روند تا ماه آگوست ادامه یابد. شاخص بین المللی نفت برنت در ماه آوریل به زیر 20 دلار رسید و در روز جمعه حدود 6 درصد افزایش را تجربه کرد و به بیشترین میزان خود طی سه ماه اخیر یعنی بالای 42 دلار رسید.

کنفرانس ویدیویی روز شنبه اوپک در ابتدا میان اعضای این گروه و سپس میان اوپک و متحدانش مانند روسیه برگزار خواهد شد. ائتلاف اوپک پلاس در مذاکرات سنگین با عراق به توافق رسید اما هنوز مشخص نیست که عراق تولیدات خود را کاهش می دهد و یا متعهد به این توافق خواهد بود اما نیجریه اعلام کرده که به دنبال پیروی از این توافق است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=196473
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه