محمد سلیمانی:

نظام واردات خودرو باید بازمهندسی شود

میهن صنعت: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، مشروط شدن واردات خودرو را عامل تضییع حقوق مصرف کنندگان دانست و افزود: وارد کنندگان و مالکان نمایندگی‌های مجاز پول‌های باد آورده را از کشور خارج خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، به نقل از ایسنا محمد سلیمانی گفت: واردات خودرو در ایران از قوانین غیر اصولی تبعیت می‌کند به همین دلیل دولت تصمیم به مشروط کردن واردات کرده است.

 

نماینده مردم تهران ابراز تاسف کرد: واردات خودرو در هیچ کشوری مثل ایران تا این حد عجیب و قریب نیست، واردات خودرو باید بر اساس ساز و کار مناسب از طریق فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم برای تامین لوازم یدکی و ارائه خدمات پس از فروش انجام شود.

 

وی پرداخت 3 درصدی ارزش گمرکی خودرو به نمایندگی‌های رسمی را مانع تضعیع حقوق مصرف کنندگان خودروهای وارداتی ندانست و مدعی شد: وارد کنندگان غیررسمی خودرو یک سال این 3 درصد را به نمایندگی‌های رسمی پرداخت می‌کنند و پس از جمع آوری حجم عظیمی پول از کشور می‌گریزند، وزارت صنعت و شورای رقابت چه فکری برای این مساله کرده‌اند؟ علاوه بر آن هیچ بعید نیست که مالکان نمایندگی‌های مجاز نیز پس از گذشت مدتی از دریافت 3 درصد ارزش گمرکی، به خارج کشور بگریزند.

 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، خواستار بازمهندسی نظام واردات خودرو کشور شد و افزود: 3 درصد ارزش گمرکی واردات خودرو نباید به نمایندگی‌های رسمی برود بلکه باید در اختیار مرکز مشخصی قرار گیرد و این مرکز زیر ساخت واردات را به شکلی اصلاح کند که تا در بلند مدت خدمات پس از فروش و تامین لوازم یدکی فراهم شود.

 

سلیمانی متذکر شد: مشروط کردن واردات خودرو تصمیمی ناپخته و کارشناسی نشده و به ضرر تولید داخل است.

 

نماینده مردم تهران، خواستار تقویت خودروسازان داخلی شد و افزود: وزارت صنعت هزینه کند تا کیفیت خودروهای داخلی افزایش یابد، معیشت بیش از 2 میلیون خانواده به صنعت خودرو وابسته است، باز کردن دوازه‌های واردات خودرو، پدر صنعت واقتصاد کشور را در می‌آورد.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیشنهاد داد: واردات خودرو باید ساماندهی شود، بهتر است چند برند معتبرو با کیفیت انتخاب شوند و درآمد ناشی از این محل نیز صرف اصلاح کمی و کیفی تولید خودرو در کشور شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=71069
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه