«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

نفت با وقوع طوفان خلیج مکزیک گران شد

بهای نفت در روز گذشته به دنبال کاهش بیش از نیمی از تولیدات نفت آمریکا به دلیل طوفان در خلیج مکزیک و تنش های سیاسی در خاورمیانه با افزایش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز گذشته به دنبال کاهش بیش از نیمی از تولیدات نفت آمریکا به دلیل طوفان در خلیج مکزیک و تنش های سیاسی در خاورمیانه با افزایش مواجه شد.

شاخص نفت خام برنت با افزایش 37 سنت معادل 0.6 درصد به ازای هر بشکه نفت 66 دلار 89 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 34 سنت معادل 0.6 درصد رشد داشته و به 60 دلار 54 سنت در هر بشکه رسید.

شرکت های انرژی در خلیج مکزیک بیش از یک میلیون از تولیدات روزانه خود  (معادل 53 درصد از تولیدات منطقه) را  به دلیل طوفان گرمسیری کاهش دادند.

این طوفان روز سه شنبه به ساحل لوئیزیانا می‌رسد و پیش بینی می‌شد قدرت وزش آن به ۱۱۹ کیلومتر در ساعت برسد.

بانکANZ نوشت، «روند افزایشی قیمت نفت برنت در پی وقوع طوفان گرمسیری در خلیج مکزیک ادامه دارد و انتظار می رود که ذخایر نفت آمریکا کاهش یابد.»

ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 5 جولای حدود 9.2 میلیون بشکه کاهش داشته و در حالی که تحلیل گران کمتر از این میزان را پیشی بینی کرده بودند.

لازم به ذکر است که پیش بینی روند کند تقاضای جهانی نفت اوپک بهای نفت را تحت تاثیر قرار داده است.اوپک اعلام کرد که تا سال 2020 میزان تقاضای جهانی نفت به 29.27 میلیون بشکه در روز از 14 عضوش خواهد رسید که این میزان 1.34 میلیون بشکه پایین تر از رقم سال جاری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=180251
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه