«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

نفت برنت در آستانه ورود به کانال 46 دلار

بهای نفت برنت در روز چهارشنبه به دنبال توقف تولیدات نفت در خلیج مکزیک در پی دو طوفان لورا و مارکو و همچنین خوش بینی به مذاکرات تجاری آمریکا و چین افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت برنت در روز چهارشنبه به دنبال توقف تولیدات نفت در خلیج مکزیک در پی دو طوفان لورا و مارکو و همچنین خوش بینی به مذاکرات تجاری آمریکا و چین افزایش پیدا کرد.

شمار مبتلایان به کرونا در اروپا و آسیا افزایش پیدا کرده و تشدید نگرانی هایی مربوط به تقاضای جهانی بر بازار نفت سایه افکنده است.

شاخص نفت برنت با افزایش 12 سنت معادل 0.3 درصد به ازای هر بشکه نفت 45 دلار 98 سنت معامله شد و در حالی که نفت وست تگزاس اینترمیدیت با قیمت 43 دلار 35 سنت ثابت ماند. هر دو شاخص نفت در روز گذشته به بالاترین میزان 5 ماهه خود رسیدند.

شرکت های انرژی در حال آماده باش هستند و تاکنون 310 تاسیسات دریایی تخلیه شده وتولید حدود 1.56 میلیون بشکه نفت در روز متوقف شده است که 85 درصد از کل تولیدات خلیج مکزیک را شامل می شود.

مقامات ارشد چین و آمریکا تعهدات خود را نسبت به فاز اول توافق تجاری تایید کردند و در واقع خود این موضوع عامل افزایش قیمت ها است.از طرفی دیگر گزارش موسسه نفتی آمریکا مبنی بر کاهش ذخایر نفت آمریکا در هفته اخیر منجر به تقویت بازار شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=200020
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه