میهن صنعت :

نفربر آبی-خاکی مخصوص امداد و نجات سونامی/عکس

میهن صنعت : شرکت گیبز خودروی آبی-خاکی هامدینگا را برای شرایطی مثل سونامی طراحی کرد تا بتوان راحت تر به آسیب دیدگان کمک رسانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، با این که خودروهای پرنده ساخته شده اما در زندگی واقعی مردم رخنه نکرده اماخودروهایی که هم در خشکی و هم در آب قابلیت مانور دارند سال ها است که به خدمت انسان ها در آمده اند.  گیبز با ساخت خودروها، وانت بارها و  نفربرهای آبی-خاکی کار را از تفریح فراتر برده و اکنون از این وسائل نقلیه برای کمک به مردم در حوادثی نظیر سونامی استفاده می شود.

http://www.mihansanat.ir/upload/img/921128humdinga.jpg

شرکت خودروسازی کوچک گیبز مجوز استفاده از حق تولید نفربرهای آبی-خاکی را به مرکز فناوری های کینه تیکس سنگاپور داده تا هنگام سیل ها و سونامی ها برای نجات جان مردم از این نفربرها استفاده شود.

بر اساس قرارداد 12 ساله این شرکت آسیایی در سنگاپور اجازه ساخت و فروش هامدینگا را دارد و برنامه ریزی شده است که از این نفربرهای آبی-خاکی برای گشت زنی ها با شرح وظایف سبک و محدود مثل امداد و نجات، حمل و نقل اورژانس و تأمین  تدارک فوری استفاده شود.

طول این نفربرها 21.5 فوت (6.5 متر) است و قابلیت حمل 7 نفر یا 1653 پوند (750 کیلوگرم) را دارد. موتور آن دیزلی مجهز به توربوشارژر است. حداکثر سرعت آن به 30 مایل (50 کیلومتر) در ساعت می رسد و برای آن که بتواند در آب های کم عمق حرکت کند چرخ ها ظرف چند ثانیه جمع می شوند و موتور آن از نوعی است که آب را با فشار می راند و ملخی ندارد که به جایی برخورد کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=42127
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه