«میهن صنعت» گزارش می دهد:

نفس اقتصاد به شماره افتاد

هم اکنون قیمت تمامی اقلام از جمله کالاهای اساسی، مسکن و خودرو روندی صعودی داشته اند این روزها با نرخ های سر سام آوری ارائه می شوند و کسادی بی سابقه ای بر بازار حاکم شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سال های نچندان دور‌‌ قیمت اقلام از‌ مرغ و‌ گوشت، خودرو و مسکن تا سکه، طلا و ارز هر‌ ۲۴ ساعت دستخوش تغییر قرار می‌گرفت در‌ حالیکه این روزها قیمت ها در لحظه دچار نوسان می شوند.

برآیند عدم اجرای دقیق قوانین و شفاف سازی و خلا نظارتی نتیجه ای جز سو مدیریت در دستگاه های ذیربط نخواهد داشت تاثیر خروج آمریکا از برجام و کنارگیری شرکت ها و طرف های غربی ما از قراردادها بی تاثیر نخواهد بود اما یکی از بزرگترین مواردی که در این سالها بازار کشورمان را ملتهب کرد عدم بکارگیری برنامه ای کاربردی برای مقابله با موج های تاثیرگذار بود.

هم اکنون قیمت تمامی اقلام از جمله کالاهای اساسی، مسکن و خودرو روندی صعودی داشته اند این روزها با نرخ های سر سام آوری ارائه می شوند و کسادی بی سابقه ای بر بازار حاکم شده است البته لازم به ذکر است همین افزایش قیمت کالاها موجب تشدید رکود در بازار شده است فارغ از اینکه فعالیت دلالان و سوداگران در بازار سبب بروز چنین وضعیتی می شود خرید و احتکار مردم بر بالارفتن قیمت و تشدید کسادی در بازار دامن می زد.

به طوریکه چندی پیش در پی انتشار شایعه افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن سیدمحمدرضا موسوی‌خواه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: نگهداری بنزین در منازل و خودروها بسیار خطرناک است و مردم با جان و مال و سرمایه عزیزان خود بازی نکنند.
وی افزود: مردم به شایعات توجهی نداشته باشند و این مخاطره را برای خانواده خود ایجاد نکنند، زیرا آتش‌سوزی و انفجار، تلفات بسیار ناگواری برجای خواهد گذاشت.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: ذخیره ۲۰ لیتر بنزین در منزل یا خودرو به دلیل شایعه گرانی بنزین به هیچ‌وجه اقدامی منطقی نیست و ارزش مادی ندارد و تنها ایجاد کانون خطر و بازی با جان عزیزان است.
وی تاکید کرد: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین اعلام نشده است و تامین سوخت و ذخایر سوخت کشور نیز در وضع مطلوبی قرار دارد.

یکی از مشاوران املاک در خصوص خرید مسکن توسط مردم طی روزهای اخیر گفت: افرادی که از سرمایه قابل توجهی برخوردارند با خرید واحدهای گران قیمت قصد دارند تا به هنگام بالارفتن قیمت ها دست به فروش بزنند و از این راه سرمایه خود را افزایش دهند این امر موجب می شود تا دیگر مالکان هم دست به بالابردن قیمت واحد های خود بزنند در حالیکه این نوسان قیمتی متاثر از دلیل اقتصادی اصولی نبوده است.

بازار خودرو که طی روزهای از موضوعات داغ و پر بحث رسانه ها و مردم بوده این روزها وضعیت نابسامان و آشفته ای را تجربه می کند از طرفی دیگر برخی افراد با افزایش بی پایه و اساس خودروها بازار را دچار التهاب می کنند به طوریکه روز گذشته در یکی از صفحات سایت آگهی فروش خودروهای کارکرده و صفر، یکی از افراد خودروی دنا پلاس صفر خود را با قیمت 80 میلیون تومان به نمایش گذاشته بود چنین آگهی هایی در این سایت ها وفور به چشم می خورد این وضعیت سبب ایجاد آشفتگی و التهاب در بازار فروش کشور شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=157577
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه