میهن صنعت :

نقشه راه فناوری صنعت نفت به زودی نهایی می شود

نقشه راه فناوری صنعت نفت با هدف توسعه این صنعت تا پایان سال تکمیل خواهد شد.


به گزارش پایگاه تحلیلی خبری میهن صنعت نقشه راه فناوری صنعت نفت با هدف توسعه این صنعت تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی فناوری موسسه مطالعات بین المللی انرژی اظهار کرد: نقشه راه فناوری صنعت نفت تا پایان امسال تکمیل و با برنامه ریزی های انجام شده تا 2 سال آینده به طور کامل نهایی خواهد شد.


فرهنگ فصیحی افزود: در این نقشه، حوزه های مختلف کاری مشخص شده است و در بخش های بالادستی و پایین دستی با هدف تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت این نقشه تدوین می شود.

وی ادامه داد: موسسه مطالعات بین المللی انرژی به عنوان هاب راهبری وزارت نفت، نیازهای شرکت های تابعه را بر اساس زنجیره ارزش مورد توجه قرار می دهد و با همکاری صاحب نظران این نقشه تا 2 سال آینده آماده و از سوی معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت ابلاغ خواهد شد.

رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی فناوری گفت: این پژوهشکده که از سال 88 آغاز به کار کرده است، با تمرکز بر مدیریت فناوری و نوآوری به فعالیت می پردازد و همکاری های گسترده ای با ستاد شرکت های تابعه صنعت نفت دارد.

وی اظهار کرد: به سفارش معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت پس از یک سال و نیم فعالیت، 21 عنوان سرفصل مطالعات راهبردی صنعت نفت با رویکرد طراحی نظام نوآوری بخشی این صنعت به موسسه ابلاغ شده است و می بایست اجرایی شود.

فصیحی گفت: طرح جامع سیاست گذاری و مدیریت و نوآوری صنعت نفت(طرح سمن) با 7 عنوان کلیدی با تکیه بر خودکفایی در مدیریت فناوری در صنعت نفت به زودی نهایی می شود.

وی اظهار کرد: قطب بندی مراکز علمی و فناوری به عنوان یکی از فعالیت های مهم پژوهشکده از اهمیتی ویژه برخوردار است.

رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی فناوری موسسه مطالعات بین المللی انرژی ادامه داد: با راه اندازی رصدخانه ملی صنعت نفت در آینده نزدیک، امکان پایش تحولات و فناوری های روز در صنایع نفت وگاز فراهم می شود و پوشش تحلیلی فناوری های مربوط به طرح های اولویت دار صنعت نفت، از مهم ترین هدف های راه اندازی این مرکز است.

فصیحی افزود: 20 طرح اولویت دار در این طرح که به سفارش معاونت پژوهش وفناوری وزارت نفت و مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران تدوین می شود، شناسایی شده و در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی فناوری موسسه مطالعات بین المللی انرژی درباره شیوه کار و نتایج حاصل از راه اندازی این مرکز نیز گفت: فناوری های مورد نیاز در صنایع نفت و گاز بر مبنای طرح های پیشنهادی استخراج و از این طریق امکان ارائه مشاوره برای سرمایه گذاری و اجرای پروژه آینده نگاری در صنعت نفت فراهم می شود.

وی از راه اندازی نظام نامه پژوهشی بر مبنای حذف مدیریت جزیره ای و پراکنده در صنعت نفت خبر داد واظهار کرد: دو کارگروه "پژوهش و فناوری" و "مشاورین و توسعه دهندگان" در معاونت پژوهشی وزارت نفت تشکیل شده است.

فصیحی به صنعت نیوز گفت: با اجرای نظام قطب بندی مراکز علمی در سال گذشته 600 مرکز که بیشتر آنها مراکز پژوهشی و دانشگاهی بودند، در فهرست مراکز علمی ثبت شده اند و با افزوده شدن 700 مرکز دیگر این مراکز علمی و فناوری به 1200 مرکز افزایش خواهند یافت.

وی اظهار کرد: تدوین نقشه راه فناوری انرژی های زیستی به سفارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز تدوین راهبرد فناوری برای شرکت نفت و گاز پارس، از دیگر فعالیت های جدید پژوهشکده مطالعات راهبردی است.


لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3754
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه