میهن صنعت :

نقشه فناوري ايران خودرو تا سال 1404تدوين شد

میهن صنعت : با توجه به روند تحولات فناوري، اقتصادي، استانداردها، نيازهاي مشتري و رفتار رقبا، نقشه راه فناوري ايران خودرو تا سال 1404 تدوين و درآن فناوري هاي مناسب و زمان بهينه توسعه آن ها مشخص شده است.

به گزارش میهن صنعت به نقل از ایکو پرس ، مهندس نجم الدين مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو با بيان اين مطلب، گفت: نقشه راه فناوري ايران خودرو، جهت گيري توسعه فناوري محصولات و فرايندهاي توليدي را در حوزه هاي راهبردي مواد و بدنه، سيستم هاي برقي، قواي محركه و سيستم هاي ديناميکي و کنترلي ، تا سال 1404 مشخص مي كند.

وي افزود: بر اين اساس، تا سال 95 مصرف سوخت محصولات 20 درصد، تا سال 1400 به ميزان 25 درصد و تا سال 1404 به ميزان 30 درصد كاهش مي يابد .

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو توسعه و ارتقاي فناوري هاي سي. ان. جي. براي كاهش هزينه تا سال 1398، توسعه و تجاري سازي خودروهاي ميكروهيبريد تا سال 1395، فناوري توربوشارژ تا سال 97 و انواع خودروهاي هيبريدي و برقي و سيستم گيربكس دي. سي. تي.، را از موارد مهم در برنامه ارتقاي فناوري ايران خودرو عنوان كرد و گفت: ارتقاي گيربكس دستي به شش دنده اسپيد، به كارگيري گيربكس دستي اتوماتيك شده AMT ، طراحي و توسعه موتورهاي جي. دي.  آي. لين برن از سال 96 تا 1404 1404 از دیگر موارد نقشه فناوری ایران خودرو است . 

نجم الدين اظهار داشت: فناوري هاي اي. بي. دي. و اي. بي. اس. تا سال 97، اي. اس. پي. و وي. اس. سي. تا سال 1402، فرمان برقي و سيستم تعليق مولتي لينك تا سال 1400 توسعه و به كار گرفته مي شود.

وي از برنامه كاهش وزن خودرو به ميزان پنج درصد تا سال 95، پنج درصد تا سال 1400 و هفت درصد تا سال 1404 خبر داد كه با بهره گيري از پوشش هاي نانويي در رنگ وبدنه، نانوكامپوزيت در قطعات منتخب، توسعه و به كارگيري شيشه Low E، به كارگيري فناوري TWBT ‌، استفاده از فولادهاي پيشرفته در بدنه و كفي و استفاده از آلومينيوم در بدنه هاي جديد عملي مي شود.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو افزايش كاربرد و توسعه فناوري هاي ايمني خودرو را از ديگر برنامه هاي استراتژيك تا سال 1404 عنوان كرد و گفت: فناوري جي. پي. اس. تا سال 1400 و فناوري رديابي قطعات از تامين كننده تامشتري ( RFID‌ ) تا سال 98 توسعه و به كارگرفته مي شود. سيستم هاي مالتي پلكسينگ در بدنه و تزيينات تا سال 95، اي. ام. اس.، سيستم و زيرسيستم هاي هيبريد ( استراتژي هاي كنترل بي. سي. يو. و اچ. سي. يو.) از سال 92، مالتي پلكسينگ در موتور از سال 93، تله ماتيك ( اطلاع رساني و مخابرات ) از سال 94 و پلتفرم مشترك الكترونيكي و برقي و سيسم هاي 42 ولت ا ز سال 96 طراحي و توسعه مي يابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6981
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه