میهن صنعت :

نقش مهم قطعه سازان در اشتغال زایی

میهن صنعت : در جلسه ای با حضور معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت بر حل مشکلات قطعه سازان استان خراسان رضوی تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رضا جمشیدی، معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی در جلسه ای به منظور حل مشکلات واحد های قطعه ساز و پیگیری مطالبات آن ها از خودروسازان با اشاره به نقش مهم قطعه سازان در اشتغال زایی اظهار داشت: با وجود اینکه 21 درصد سهم تولیدات خراسان رضوی مربوط به بخش ساختمان و صنعت است، اشتغال زایی این بخش 30 درصد سهم استان را دارا می باشد.

وی با بیان این که در راستای حل مشکلات قطعه سازان، جلسات مختلفی در استانداری و بخش های مربوطه برگزار شده است، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در محدوده اختیارات استان، بیشترین مساعدت را در این زمینه می تواند انجام دهد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه بدهی تامین اجتماعی واحدهای قطعه ساز استان در 36 ماه تقسیط شده است، گفت: از سازمان امور مالیاتی استان نیز خواسته شده بیشترین همکاری را با واحدهای قطعه ساز در چارچوب قوانین و مقررات داشته باشد و تفویض تقسیط بدهی تامین اجتماعی واحدهای مشکل دار تا 60 ماه و بدهی مالیاتی تا 36 ماه را در سفر آتی هیات دولت به استان پیگیری نمایند.

گفتنی ست در این جلسه مقرر شد کل بدهی ارزش افزوده خودروسازان به واحدهای قطعه ساز تا پایان شهریور ماه تسویه شود.

همچنین شرکت های سایپا و ایران خودرو متعهد شدند تا بدهی خود به قطعه سازان را در کوتاهترین زمان پرداخت نمایند.

شایان ذکر است معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد پیگیری ارایه تسهیلات به واحدهای قطعه ساز در صندوق توسعه ملی قول مساعد داد و همچنین مقرر شد در جلسه ای با حضور وی پس از عید فطر نتایج پیگیری ها در این خصوص نهایی شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=22288
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه