میهن صنعت :

نقش کلیدی خودروسازان در تحقق حماسه اقتصادی و سیاسی

میهن صنعت : سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر نقش کلیدی خودروسازان در تحقق شعار امسال گفت : خودروسازان در هر دو بعد حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی می تواند نقش موثری داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر نقش کلیدی خودروسازان در تحقق شعار امسال گفت : خودروسازان در هر دو بعد حماسه سیاسی و حماسه  اقتصادی می تواند نقش موثری داشته باشند.

روح الله عباسپور با توجه به نامگذاری امسال به سال حماسه سیاسی و اقتصادی  افزود : از شیوه های تعامل با کشورها و تقویت ارتباطات سیاسی در عرصه بین المللی ، مراودات اقتصادی در حوزه هایی چون خودروسازی است در حال حاضر ایجاد سایت های خودروسازی در برخی کشورهایی موجب استحکام ارتباطات سیاسی وعاملی در جهت تقویت ارتباطات سیاسی و اقتصادی شده  است.

وی گفت : به عنوان نمونه در کشورهایی چون سوریه، ونزوئلا و بلاروس که سایتهایی خودروسازی ایجاد شده بهترین ارتباطات سیاسی نیز حاصل شده است.

وی افزود : از سویی ایجاد سایتهای خودروسازی در برخی از شهرهای کشور به واسطه پی گیری نمایندگان این شهرها نیز موجب تقویت و تعامل بهتر دولت و مجلس شده ، که با توجه به نام گذاری امسال به حماسه سیاسی و اقتصادی می تواند در این راستا تقویت وادامه یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه با توجه به نقش بسیار موثرصنعت خودرو در اقتصاد کشور گفت : خودروسازی امروز جزء نیازهای ضروری کشور است به طوری که در بحث زیرساختهای اقتصادی همواره حمل و نقل نقش کلیدی و محوری را داشته و جایگاه خودروسازی خصوصا خودروهای سنگین نقش موثری را در این زمینه داشته است.

عباسپورهمچنین با اشاره نقش بسیار مهم خودروسازی در حوزه حمل و نقل جاده ای ، خاطر نشان کرد : از دیگر مولفه های حماسه اقتصادی ، رفع مشکل اشتغال در کشور است امروز خودروسازی در ایران و قطعه سازی نزدیک به دو میلیون اشتغال در کشور ایجاد کرده است خودروسازی می تواند عامل تقویت بسیاری از بنگاهها و واحدهای تولیدی و اقتصادی باشد.

وی گفت : در صورتی که به صنعت خودروسازی کشور آسیب وارد شود ، قطعا مشکلات زیادی برای اشتغال و اقتصاد کشور بوجود خواهد آمد.

وی تا کید کرد : در این شرایط باید بررسی شود برای اینکه اشتغال در صنعت خودروسازی حفظ شود و زیر ساخت های اقتصادی در صنعت خودروسازی توسعه یابد ، ضرورتا چه باید کرد تا شعار امسال محقق شود قطعا در این شرایط چند موضوع مهم باید مورد توجه قرار گیرد اولا از خودروسازان در برخی صحنه ها نباید استفاده ابزاری شود بلکه صنعت خودرو در جهت اهداف شرکتهای خودروسازی باشد نه اینکه شرکتها مورد بی مهری قرار گیرند و به منظور رسیدن به مقاصد دیگر استفاده شوند .

 

وی همچنین به تعیین راهبردها درحوزه زنجیره تامین منابع مالی درصنعت خودروسازی تاکید و اظهار داشت : مسلما در حوزه تامین منابع مالی باید استراتژی مشخصی تعیین شود چرا که خودروسازی باید جزء بنگاههای اقتصادی سود آوری باشند و نباید اتکای خودروسازان به تسهیلات و منابع بانکی باشد مخصوصا دریافت منابع بانکی در ایران که هزینه بالا و سود بالایی دارند قطعا در شرایط محدودیت ها و تحریم ها بسیار سخت خواهد بود.

وی افزود : باید بخشی از درآمدهای خودروسازی برای اشتغال و توسعه برای ارتقاء کیفیت صنعت خودرو صرف شود .

وی گفت : قطعا تحقق شعار امسال مستلزم آن است که بهره وری در صنعت خودرو افزایش یابد تا با رشد ظرفیت های اسمی ، هزینه تمام شده در صنعت خودرو کاهش یابد.

وی حماسه اقتصادی در صنعت خودرو، نیازمند توجه بیشتر به کیفیت عنوان کرد و افزود : در دنیای اقتصاد بدون مرز ،آن چه مهم که است کیفیت است چرا که پایداری بنگاههای اقتصادی به صادرات است و این جزء با کیفیت بالا محقق نمی شود.

نماینده بوئین زهرا و آوج در مجلس تاکید کرد : خودروسازان برای کسب بازارهای جهانی و پویایی دررقابت باید کیفیت را حفظ نمایند .

عباسپور گفت : ارتقاء کیفیت ، بهره وری و کاهش قیمت ، جزء در ارتباط و تعامل موثر خودروسازان با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی محقق نمی شود وباید بواسطه این ارتباط از افراد خلاق و نوآور دانشگاهی در ارتقاء صنعت خودرو و طراحی برند های جدید استفاده شود.

وی مهم تر از همه فعالیت ها ، وجود روحیه جهادی و اعتقادی را در رشد و توسعه صنایع مختلف ، خصوصا صنعت خودرو موثر ذکر کرد و به خبرخودرو گفت : چنانچه کارها با روحیه جهادی انجام شود قطعا رشد و ارتقاء در کشور صورت خواهد گرفت به طوری امروز در صنایع هوا و فضا شاهد چنین پیشرفتی هستیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=15071
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه