میهن صنعت:

نمره ناپلئونی مشتریان به خودروسازها/ تأخیر در تحویل دلیل افت رضایت مردم

میهن صنعت: طبق نتایج حاصل از سنجش رضایت مشتریان از فروش خودروهای سواری در ۶ ماه اول امسال، خودروسازان تقریباً نصف امتیاز کل را از سوی مشتریان دریافت کردند که دلیل پایین بودن این امتیاز، تأخیر در تحویل خودرو بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در تحقیق سنجش رضایت مشتریان با ۸۳هزار و ۴۰۹نفر از خریداران خودروهای سواری که از 10 شرکت عرضه کننده خودرو که بیش از 60 مدل خودروهای سواری را به مشتریان عرضه کرده‌اند، مصاحبه شده است.

بر این اساس، در شش ماهه اول 92 نسبت به دوره گذشته آن، رضایت‌مندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری با افتی 7.3 درصدی روبرو بوده که بیشترین علت این افت، ناشی از پایین آمدن رضایت مشتریان از خصوصیت «تحویل خودرو طبق زمان مقرر در قرارداد خرید» است.

طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران  فروش خودرو، تحویل به مشتریان در شش‌ماهه اول 92 در مقایسه با شش‌ ماهه دوم 91 بیش از 19درصد افت داشته که ببشترین افت فروش به گروه بهمن با بیش از 80 درصد افت تعلق داشته است.

در مقابل، شرکت کرمان موتور  بیشترین میزان رشد یعنی افزایش 47 درصدی فروش خودرو را در این بازه زمانی داشته است.

اندازه‌گیری رضایت مشتریان از فروش به صورت شش‌ ماهه از تمام عرضه‌کنندگان  خودرو در ایران صورت می‌گیرد که این کار با استفاده از ابزار تحقیق با 18 خصوصیت و شاخص‌های چهارگانه شامل اطلاع‌رسانی و پاسخگویی، توجه به خواست مشتری، هزینه و زمان صرف شده و تحویل خودرو از دیدگاه مشتریان صورت می‌گیرد.

رضایت‌مندی مشتریان از فروش خودروهای سواری بر مبنای امتیاز 1000 صورت گرفته است.

در جدول ارزیابی فروش خودرو، به ترتیب شرکت‌های آسان موتور با 714

به گزارش فارس، امتیاز، گروه بهمن با 692 امتیاز، اطلس خودرو با 622 امتیاز، ‌خودروسازی مدیران با 622 امتیاز، گروه خودروسازی سایپا (سایپا/پارس خودرو) با 593 امتیاز، ایران خودرو با 577 امتیاز، کرمان موتور با 551 امتیاز، آرین موتور پویا با 537 امتیاز، و خودروسازان راین با 514 امتیاز قرار گرفته‌اند.

در نهایت، میانگین رضایت مشتریان از فروش خودروهای سواری 590 امتیاز از 1000 بوده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=38399
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه