«میهن صنعت» گزارش می دهد:

نوسانات بازار نفت در پی تحریم های علیه ایران و افزایش تولیدات آمریکا

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال افزایش شمار دکل های حفاری آمریکا و در نتیجه تولیدات بیش تر کاهش پیدا کرد اما همچنان نزدیک به بیشترین میزان خود طی سه سال اخیر معامله می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال افزایش شمار دکل های حفاری آمریکا و در نتیجه تولیدات بیش تر کاهش پیدا کرد اما همچنان نزدیک به بیشترین میزان خود طی سه سال اخیر معامله می شود.

سرمایه گذاران و فعالان نفتی نگران تحریم های علیه ایران از سوی آمریکا هستند و این در حالی است که اوپک به محدود نمودن عرضه ی خود ادامه می دهد.

نفت خام آتی برنت LCOc1 با کاهش 35 سنت معادل 0.5 درصد به ازای هر بشکه نفت 75 دلار 24 سنت معامله شد و نفت خام اینترمدیت تگزاس غرب 21 سنت معادل 0.3 درصد کاهش پیدا کرده و به 67 دلار 89 سنت در هر بشکه رسیده است.

مایکل مک کارتی، استراتژیست بازار در این خصوص عنوان کرد:« امروز بازار نفت با افت اندک معاملات مواجه شد اما میزان آن پایین و الزامی به فروش نیست. به طور کلی بازار روند مثبتی را طی می کند و به نظر می رسد در پایان معاملات امروز بهای نفت بهبود یابد.»

وی افزود، تقویت بازار نفت به شدت تحت تاثیر لغو و یا تمدید تحریم های علیه ایران قرار دارد و علاوه بر این که تصویر عرضه در جهان است، منجر به افزایش قیمت ها نیز می شود.

دونالد ترامپ می بایست در خصوص لغو و یا تمدید تحریم های علیه ایران تا 22 اردیبهشت تصمیم بگیرد.

تولیدات نفت خام آمریکا از اواسط سال 2016 به میزان 25 درصد افزایش پیدا کرده و در حال حاضر به 10.59 میلیون بشکه در روز رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=151772
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه