عرضه درست نشود بازار خودرو همین که هست می ماند

نوسان نرخ ارز مهم ترین دلیل گرانی خودرو

میهن صنعت : افزایش قیمت خودرو در هفته های اخیر ناشی از تاثیر روانی افزایش نرخ ارز و اعلام مصوبه جدید قیمت گذاری خودروهاست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، یکی از کارشناسان و فعالان بازار خودرو با تاکید بر اینکه نوسان نرخ ارز مهم ترین دلیل گرانی خودرو طی دو سه هفته اخیر است، اظهار داشت: به نظر می رسد به میزانی که افزایش نرخ ارز بر قیمت خودرو تاثیرگذار بوده تصمیمات جدید دولت در خصوص تغییر مبنای قیمت گذاری خودرو بر روند افزایش قیمت خودرو در بازار تاثیرگذار نبوده است.

کاظم صمدی نیکخواه با تاکید بر اینکه سیر صعودی نرخ ارز، طی دو سه هفته اخیر موجب افزایش 10 درصدی قیمت خودرو در بازار شده است، ادامه داد: نرخ ارز طی یک ماه اخیر بین 20 تا 25 درصد افزایش یافته که این امر موجب نوسان قیمت در بازار خودرو شده است.

این کارشناس بازار خودرو افزود: تاثیر روانی افزایش نرخ ارز در چند روز گذشته از یک سو، ابلاغ مصوبه جدید قیمت گذاری از سوی دیگر در کنار افزایش تقاضای ناشی از روزهای پایانی سال و توقف عرضه از سوی خودروسازان باعث شده قیمت خودرو با گرانی های پی در پی روبرو شود.

وی درباره آینده بازار خودرو گفت: قیمت خودرو بیش از هر چیز دیگر محصول تغییرات عرضه و تقاضا است و تا مادامی که تولید خودرو به روال سابق بازنگشته و بازار همچنان با محدودیت عرضه روبرو باشد روند افزایش قیمت ها ادامه خواهد داشت.

نیکخواه با ابراز امیدواری نسبت به آغاز پیش فروش محصولات ایران خودرو و سایپا گفت: آغاز فروش نقدی و فوری کارخانه های خودروساز داخلی می تواند تا حدودی از شتاب روند رو به رشد قیمت ها در بازار بکاهد اما این امر موقتی بوده و تا زمانی که محدودیت عرضه از طرف کارخانه ها برداشته نشود نمی توان نسبت به ثبات بازار خودرو امید چندانی داشت.

  به گزارش پرشین خودرو، نیکخواه افزود، تا زمانی که ثبات اقتصادی و ارزی در کشور حاکم نشود نوسان قیمت خودرو ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11472
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه