میهن صنعت

نوك پيكان، اين بار به سمت مهمترین ستون اقتصادی کشور

میهن صنعت: دیگر صحبتی از حمایت های داخلی نمی کنیم ، آنقدر گفته ایم و گفته اند که حمایت از تولید ملی یک وظیفه است که صحبت بیشتر در این مورد بی فایده و بی تاثیر است.حمایتی که تا حرفی از آن زده می شود عده ای با کلامی حق به جناب و با تفسیر به رای توپ را در زم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از افکارنیوز، متاسفانه آمارهای منتشر شده از تصادفات جاده ای در کشورمان نگران کننده و تامل بر انگیز می باشد.لازم به ذکر است طی چندسال گذشته نیروهای پلیس راهور و دیگر ارگان های مرتبط با این موضوع قدم های بزرگی در جهت کاهش آمار برداشته اند که تلاش این عزیزان بی نتیجه نمانده و سیر صعودی آمار را به صورت چشمگیری کاهش داده اند. همه ساله در روزهای پایانی سال به واسطه ی آغاز مسافرت های نوروزی و تشدید ترددهای جاده ای، پلیس راهور و در راس آن سردار اسکندر مومنی به همراه همکاران محترمشان تمامی تلاش خودرا به کار می گیرند تا هموطنان عزیزمان به سلامت سفر کرده و دچار حوادث ناگوار جاده ای نشوند و این تلاش برای همه ی مردم کشورمان ستودنی و ارزشمند به شمار می رود.

اما در این میان عده ای به دلایلی معلوم و نا معلوم از آب گل آلود شروع به گرفتن ماهی می کنند و جز به فکر منافع شخصی خویش به چیز دیگری فکر نمی کنند. نوک پیکان ها را تیزکرده و قلب مهمترین ستون اقتصادی کشور را نشانه می روند. چندی پیش آمارهايی منتشر شد که بیشترین آمار تصادفات و تلفات جاده ای مربوط به خودروهای پراید،وانت پیکان و وانت نیسان می باشد اين در حالي مطرح مي شود كه اشاره اي به تناسب آمار نشده است .

دیگر صحبتی از حمایت های داخلی نمی کنیم.آنقدر گفته ایم و گفته اند که حمایت از تولید ملی یک وظیفه است که صحبت بیشتر در این مورد بی فایده و بی تاثیر است. حمایتی که تا حرفی از آن زده می شود عده ای با کلامی حق به جناب و با تفسیر به رای توپ را در زمین صنعتی ها انداخته که شما از این جمله سوء استفاده می کنید.غافل از اینکه یا معنی حمایت را نمی دانند یا علاقه ای به دانستن و درک آن ندارند.

وقتی که رسانه ملی پرتیراژ ترین تولید داخل را به سخره می گیرد و حرف از انتقاد سازنده در راستای پیشرفت صنعت کشور می زند. البته فقط حرف است! مشخص مي باشد که دیگر صحبتی از حمایت نمی شود.

آمار منتشر شده دروغ نیست اما نوع بیان آمار کمی نگران کننده است.طبق آمار های رسمی و غیر رسمی بر کسی پوشیده نیست که بیشترین تیراژ تولید مربوط به خودروهای اعلام شده می باشد.کافیست در سطح شهر قدم بزنید یا نگاهی به اطرافیان خود بندازید از هر ۵ خانواده حداقل ۴ خانواده از خودروهای مذکور بهره می برند. خودروهای ذکر شده به واسطه ی نوع کاربری آنها در کشورمان و اوضاع بد اقتصادی؛ برای بسیاری از خانواده ها حکم منبع درآمد را دارند در نتیجه رفت آمد ها و حضور پررنگ ترشان در جاده ها، طبیعی است که بیشترین آمار تصادفات مربوط به این خودروها باشد. از بحث جادها غیر استاندارد کشورمان نیز بگذریم.چرا که در این زمینه هم آنقدر گفته شده که همه بداند.حتی وزیر محترم راه و همکارانشان! بر کسی پوشیده نیست خودروهای تولید داخل هنوز از بسیاری جهات نتوانسته رضایت کامل مصرف کنندگان را جلب نماید اما جوسازی های نا عادلانه که منشاء اصلی آن مقایسه غیرکارشناسانه خودروهای داخلی با خودرهای روز دنیاست، باعث شده که صنعت مادر کشور دچار دلسردی شود.

صحبت های اینگونه که با شیطنت رسانه ای بدتر نیز می شود، ناراحتی و اضطراب مردمی را به همراه خواهد داشت که قراراست سفرهای نوروزی خودرا توسط همین خودروها انجام دهند که تعدادشان هم کم نيست مردمی که به دلیل شرایط موجود مانند بسیاری ازخوش نشينان توان خرید خودروهای آنچنانی را ندارند و قرار است با همین خودروهای تولید داخلی از تعطیلات خود لذت ببرند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=71164
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه