نيمي از سود خودروسازی بايد از محل خدمات پس از فروش تامين شود
میهن صنعت : قائم مقام مديرعامل گروه خودروسازي سايپا تاكيد كرد: خدمات خودرويي براي خلق ثروت بايد افزايش يابد و راهكارها و كسب و كارهاي جديد براي تحقق سهم 50 درصدي خدمات پس از فروش در گروه سايپا بايد ارائه شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حسن عموزاده در جمع مديران نمايندگيهاي سايپا در استانهاي خراسان رضوي، خراسان شمالي و خراسان جنوبي با بيان اين مطلب اظهار داشت: بر اساس آمار، در سال 2020 سود خودروسازان جهاني از توليد و فروش خودرو به 4 درصد كاهش مييابد و مابقي سود خودروساز بايد از محل پرتفوي خدمات، امداد، بيمه، ليزينگ، خدمات پس از فروش و فروش قطعه تامين شود.
عموزاده با اشاره به كاهش سود فروش خودرو، بر ضرورت قدم گذاشتن در مسير كسب و كارهاي نوين تاكيد كرد و افزود: مطمئنا با ارائه خدمات نوين در شبكه نمايندگيها، روزهاي سخت خودروسازي به پايان خواهند رسيد.
وي افزود: بر اساس برنامهريزيهاي انجام شده، خدمات پس از فروش بايد 50 درصد سود گروه سايپا را تامين كند. به همين منظور بايد به سرعت از ظرفيتهاي شبكه استفاده كنيم.
وي گفت: خدمات پس از فروش نقش موثري در سوددهي گروه سايپا بر عهده دارد و بايد به سمتي حركت كنيم كه تكيه بر سود فروش خودرو كاهش يابد.
عموزاده ادامه داد: گروه خودروسازي سايپا از ظرفيت توليد سالانه يك ميليون دستگاه خودرو برخوردار است اما امروز مجموع توليدات دو شركت بزرگ خودروسازي به 800 هزار دستگاه رسيده است. لذا با افزايش توليد روزهاي خوب خودروسازي از راه خواهد رسيد.
قائم مقام مديرعامل گروه خودروسازي سايپا از ورود 4 محصول جديد به سبد محصولات سايپا خبر داد و گفت: قطعا با اضافه شدن محصولات جديد، ميزان توليد نيز افزايش مييابد كه در اين صورت شبكه نيز ميتواند با بهرهگيري از فرصتها، به سمت سودآوري بيشتر حركت كند.
عموزاده اقدامات انجام شده در سايپايدك در راستاي تحول در كسب و كار را موثر و مفيد دانست و گفت: نمايندگيها شركاي تجاري سايپا هستند و بر همين اساس با ارائه خدمات بهتر به مشتريان، ميتوانند در موفقيت سايپا نقش مهمي بر عهده بگيرند. لذا با همكاري و كمك شبكه نمايندگيها ميتوانيم دوره جديد را با قدرت و قوت آغاز كنيم.
قائم مقام مديرعامل گروه خودروسازي سايپا ادامه داد: شبكه نمايندگيها با تكيه بر هوشمندي خود به اين باور رسيده است كه فروش خودرو پايان كار نيست بلكه آغاز راهي است كه سودآوري نمايندگي و سايپا را به همراه دارد. لذا در اين راه بايد همگام با نياز مشتري و حتي جلوتر از او حركت كنيم.
عموزاده ارائه خدمات در قالب كارت نارنجي را موجب تحول در خدمات پس از فروش برشمرد و خاطرنشان كرد: با ارائه خدماتي كه مشتري را از مراجعه به ساير مراكز خدماتي و تعميراتي بي نياز كند ميتوانيم خودروهاي وارانتي را مجددا به شبكه برگردانيم كه اين اقدام علاوه بر اينكه رضايت مشتري از خدمات استاندارد را در پي دارد، كسب و كار سايپا و ساير نمايندگيها را هم رونق ميبخشد.
وي در ادامه با تاكيد بر اينكه هيچ يك از توليدات گروه خودروسازي سايپا خارج از شبكه نمايندگيها به بازار عرضه نميشود، گفت: اين شرايط شامل حال خودروهاي ليزينگي رايان سايپا نيز ميشود. حتي فروش خودرو به سازمانها نيز از طريق شبكه نمايندگيها انجام ميشود. به اين ترتيب مسير ارتباط گروه خودروسازي سايپا با مشتري فقط از طريق نمايندگيها ممكن است.
قائم مقام مديرعامل گروه خودروسازي سايپا اعتماد متقابل را شرط اصلي حل مشكلات كنوني دانست و افزود: مديرعامل محترم گروه سايپا تمام همت خود را بر روي افزايش ظرفيت توليد متمركز كرده است تا از اين طريق مشكلات شبكه نيز برطرف شود. لذا با توجه به تلاش ايشان براي حل مشكلات، ميتوان سال آينده را سال رونق كسب و كار گروه خودروسازي سايپا برشمرد.
در ادامه اين نشست، محمدحسن گرمان، مديرعامل سايپايدك نيز با اشاره به ضرورت تغيير نگاه به مقوله خدمات پس از فروش، اظهار داشت: قطعا شبكه نمايندگيها با درك ضرورتهاي موجود، خواهان خروج از شرايط كنوني هستند و در اين مسير بهترين يار و همراه گروه خودروسازي سايپا به شمار ميروند.
گرمان گفت: مجموعه اقداماتي كه در سايپايدك در راستاي كسب و كارهاي نوين طراحي شدهاند نيازمند همراهي نمايندگيهاست كه ميتوانند با ارائه ابتكارات و پيشنهادهاي خود ما را در مسير حركت به سمت موفقيت و سودآوري بيشتر كمك كنند.
بنابراين گزارش، در اين نشست مديران نمايندگيها به ارائه راهكارها و پيشنهادها و بيان مشكلات خود پرداختند كه با حضور مديران ارشد گروه سايپا در خصوص حل مشكلات موجود راه حلهايي ارائه شد.