میهن صنعت :

نگاه غیرکارشناسی وسیاسی دولت، صنعت خودرو را به زانو درآورد

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: صنعت خودرو به دلیل نداشتن سرمایه در گردش و دخالت های دولت و نگاه غیرکارشناسی و غیرمتخصصی و سیاسی به جایی رسیده که امروز به رغم تقاضای بالا برای خرید خودرو داخلی با کمتر از نصف ظرفیت، خودرو تولید می کنیم و خو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: صنعت خودرو به دلیل نداشتن سرمایه در گردش و دخالت های دولت و نگاه غیرکارشناسی و غیرمتخصصی و سیاسی به جایی رسیده که امروز به رغم تقاضای بالا برای خرید خودرو داخلی با کمتر از نصف ظرفیت، خودرو تولید می کنیم و خودرویی وجود ندارد که متقاضیان بخواهند تحویل بگیرند.

سید محمد بیاتیان، با بیان این مطلب اظهار داشت: خودروسازان ناچار به افزایش قیمت خودرو هستند به دلیل اینکه ارز دولتی نمی گیرند و بخشی از مواد اولیه شان را با ارز آزاد تهیه می کنند.

نماینده مردم بیجار و حسن آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خودروسازان سرمایه در گردش ندارند و هزینه هایشان بالا رفته است، گفت: متاسفانه برخی از مراکز و مجامع خاص وبرخی لابی ها و دلال ها از این فضا دارند کمال استفاده را می برند.

وی با اشاره به برخی لابی گری ها در این فضا افزود: در موضوع واردات ۱۰۰۰ خودرو لوکس بالای ۲۵۰۰ سی سی می بینیم که با تعرفه ۴۵ درصد این خودروها وارد شد و به راحتی ۲۵۰ میلیارد تومان نصیب یک عده خاص شد که نهایتا فردای آن، تعرفه ها به بالای ۹۰ درصد بازگشت.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس متذکر شد: متاسفانه کمیسیون صنایع و معادن مجلس که باید در آنالیز قیمت خودرو تصمیم گیرنده باشد را دور می زنند.

نماینده مردم بیجار و حسن آباد درمجلس گفت: اگر میزان سطح درآمد مردم را حساب کنیم قیمت خودرو معقول نیست و مردم توان خرید ماشین با این قیمتها را ندارند اما اگر بخواهیم افزایش قیمت مواد اولیه را درنظر بگیریم خودرو سازان مجبورند با این قیمت محصولات خودرا بفروشند.

به گفته وی خودروسازان بیش از هزار میلیارد تومان ضرر و زیان مالی دارند که اگرسیاست ها این طور پیش برود باید در مجمع شان اعلام ورشکستگی کند که البته این مسایل ناشی از دخالت سیاسیون و غیر متخصصین در حوزه تولید است که باید اصلاح شود.

بیاتیان با بیان اینکه امیدواریم دولت بعدی صنعت خودرو را به خودروسازان بدهد وخودروسازان اجازه رقابت پیدا کنند، گفت: زمانی که یک سری موسسات مشورتی آمریکایی در بحث تحریم ایران به اوباما اعلام می کنند که درفشار به ایران تنها به صنعت نفت اکتفا نکنید و سراغ صنایع تولیدی دیگراز جمله صنایع خودروسازی بروید ،یک عده در داخل کشور با لطایف الحیلی خودروهای لوکس خارجی بی کیفیت چینی با رانت بالا وارد می کنند که این روند را یک جایی باید متوقف کنیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: بخش زیادی از تولید ملی کشور، خودرو است و با هرخودرویی که تولید می شود ۵ شغل مستقیم و غیر مستقیم ایچاد می شود از این رو نباید در سال حماسه اقتصادی از این صنعت غفلت کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=15555
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه