صابری:

نگرانی مبنی بر کمبود و افزایش قیمت میوه در بازار وجود ندارد

صابری گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخیره‌سازی مناسب در سردخانه‌ها نگرانی مبنی بر کمبود و افزایش قیمت در بازار وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حسن صابری رئیس اتحادیه برفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه بازار شب عید وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخیره سازی مناسب در سردخانه‌ها نگرانی مبنی بر کمبود و افزایش قیمت در بازار وجود ندارد.

وی افزود: پیرو محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ابلاغ شده، صادرات سیب درختی و پرتقال از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ممنوع بوده که این ممنوعیت در روز‌های اخیر، کاهش ۲ تا ۳ درصدی سیب و پرتقال در بازار را به همراه داشته است.

صابری واردات نارنگی برای تنظیم بازار را امری ضروری دانست و گفت: هم اکنون مقداری نارنگی در جنوب کشور تولید می‌شود که میزان محدود عرضه نسبت به تقاضا عامل اصلی گرانی است، از این رو پیشنهاد واردات نارنگی را به مسئولان وزارت جهاد کشاورزی دادیم که متاسفانه مجوزی برای واردات آن صادر نشد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار ادامه داد: طبق روال همه ساله در بازار شب عید میزان عرضه نارنگی نسبت به تقاضا کمتر است که به همین خاطر قیمت نارنگی بندری همیشه بالاست و تنها عده‌ای خاصی از مردم توان خرید آن را دارند./باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=173334
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه