«میهن صنعت» گزارش می دهد:

نیروگاه ب‌ام‌و پا برجا خواهد ماند

صنعت خودروسازی برای حمایت از محیط زیست و کمتر شدن آلایندگی‌ها چند سالی است که از پیشرانه های حجیم با تعداد سیلندر بالا استفاده نمی‌کند و بیشتر کمپانی‌های تولید کننده خودرو‌هایی با حجم و سیلندر بالا پیشرانه‌های خود را به همین منظور تغییر دادند و آنها را از سبد خود حذف کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در حال حاضر که پیشرانه‌های چهار سیلندر با توربوچارجر می‌توانند اندازه یک پیشرانه 8 سیلندر نیرو تولید کنند دیگر نیازی به پیشرانه‌های قدرتمند با هزینه‌ها و آلایندگی بالا نیست. ب‌ام‌و نیز در خبر‌ها گفته بود که شاید با پیشرانه‌های حجیم خود و خصوصا پیشرانه 12 سیلندر 6.6 لیتری که بر روی M760i و M760Li خداحافظی کند. اما دیروز خبری منتشر شد که در آن میشل بایر گفته است: ما این پیشرانه را برای نسل فعلی و حداقل تا 2023 نگه خواهیم داشت و اگر بتوانیم آن را با کمی تغییر به حد مجاز مصرف سوخت و میزان انتشار آلایندگی برسانیم.

با این استراتژی سری 7 تنها سدان فول سایز با پیشرانه 12 سیلندر خواهد بود زیرا نسل بعد مرسدس S کلاس از این پیشرانه استفاده نخواهد کرد. اما در یک کلاس بالاتر و سدان‌های فول سایز لاکچری مرسدس پولمان هنوز از پیشرانه V12 AMG استفاده خواهد کرد.
نویسنده: اشکان آثار

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=174242
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه