میهن صنعت :

نیم نگاه رنو به مگا موتور

رنو در حالی خود را مهیای حضوری مستقل در کشور می کند که قصد دارد با خرید یکی از سایت های داخلی، قطعات موتور محصولاتش را نیز در ایران به تولید برساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رنویی ها در فاز جدید حضور در ایران، علاوه بر فعالیت مستقل، قصد افزایش عمق ساخت داخل قطعات را دارند و از همین رو می خواهند به سراغ قطعات حساسی مانند موتور بروند.

بر این اساس، ظاهرا رنویی ها دست روی کارخانه مگاموتور گذاشته و به دنبال خرید آن از سایپایی ها هستند. مگاموتور یکی از شرکت های وابسته به گروه خودروسازی سایپا است که به تولید موتور خودروهای داخلی می پردازد.
 
ظاهرا رنو از مدت ها قبل به دنبال خرید مگاموتور بوده، اما سایپایی ها چندان روی خوشی به این موضوع نشان نداده اند. با این حال رنو همچنان به دنبال خرید مگاموتور است، مخصوصا حالا که به احتمال زیاد صاحب سایت "بن رو" نیز خواهد شد. 
 
اگر رنو موفق به خرید مگاموتور شود، به نوعی زنجیره حضور مستق خود در ایران را تکمیل کرده، زیرا هم یک سایت تولید خودرو دارد و هم سایتی مخصوص تولید موتور.
 
به گزارش خودرو کار، ازآنجاکه طرف قرارداد جدید رنو در ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو) است، شاید این موضوع برای تصاحب مگاموتور، به کار خودروساز فرانسوی بیاید. در واقع ممکن است ایدرو برای پیشبرد قرارداد خود با رنو، سایپا را به فروش مگاموتور (به رنو) مجبور کند.
 
 این البته در حالی است که شاید سایپایی های ناراضی از واگذاری بن رو به رنو، به هیچ وجه زیر بار فروش مگاموتور به رنویی ها نرفته و با این کار به نوعی بی وفایی این خودروساز فرانسوی را نسبت به خود، تلافی کنند.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=91782
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه