«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

نیویورک تایمز: بوئینگ در خط تولیدش به سرعت بیشتر از ایمنی بها می‌دهد

همانطور که می‌دانید در همین اواخر دو هواپیمای مکس 8 که توسط کمپانی بزرگ بوئینگ طراحی و ساخته شده‌ بودند، سقوط مرگباری داشتند و همین مسئله موجب شد تا این شرکت از آن زمانی که چنین اتفاقی افتاد، تاکنون زیر ذره‌بین باشد اما مثل اینکه دردسرها و یا شاید کوتاهی‌های این کمپانی تمامی ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، همانطور که می‌دانید در همین اواخر دو هواپیمای مکس 8 که توسط کمپانی بزرگ بوئینگ طراحی و ساخته شده‌ بودند، سقوط مرگباری داشتند و همین مسئله موجب شد تا این شرکت از آن زمانی که چنین اتفاقی افتاد، تاکنون زیر ذره‌بین باشد اما مثل اینکه دردسرها و یا شاید کوتاهی‌های این کمپانی تمامی ندارد چراکه به ‌تازگی نیویورک تایمز جزئیاتی از کوتاهی این کمپانی در کارخانه تولید جت‌هایش منتشر کرده است که براساس این گزارش می‌توان گفت، کمپانی بزرگ بوئینگ تنها به سرعت در طراحی و ساخت جت‌هایش اهمیت می‌دهد و وقت زیادی بر روی کیفیت آن‌ها نمی‌گذارد. گزارش کامل نیویورک تایمز به شرح زیر است:

"در این کارخانه کارگران معمولا تراشه‌های فلزی و سایر ابزار خطرناک را در کنار سیم‌های برق در داخل هواپیماهایی که از خط مونتاژ خارج می‌شوند رها می‌کنند از این‌رو می‌توان گفت این غول هواپیمایی بیشتر به سرعت خود در کار اهمیت می‌دهد تا کیفیت جت‌ها و هواپیماهای خود" .

نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود در این زمینه به مسئله هشدارهای کارمندان که متاسفانه به آن‌ها توجهی نمی‌شود، اشاره کرده است. نشریه نیویورک تایمز برای جمع‌آوری چنین اطلاعاتی با کارمندان سابق و جاری این کمپانی مصاحبه کرده است که در این مصاحبه‌ها یکی از تکنسین‌های سابق کمپانی بوئینگ حضور داشته است و در مصاحبه خود گفته است که کارگران، نردبانی رها شده را در دم هواپیما پیدا کنند که آن نردبان درصورتی که توسط کارگران پیدا نمی‌شد می‌توانست دنده‌های پایدارکننده افقی را قفل کند.

باتوجه به اینکه گزارشات تهیه‌شده توسط نشریه نیویورک تایمز با تحقیقات و بررسی‌های زیادی جمع‌آوری شده است و با کارکنان زیادی در این زمینه مصاحبه شده اما تمامی این گزارشات برای نائب رئیس پروژه 787 خیلی خوشایند نبوده است و او اعلام کرده است که "گزارش تایمز تصویری خلاف واقع را از بوئینگ در گزارش خود نشان داده است" .

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=175254
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه