«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

هاچ بک الکتریکی لکسس بهتر ازتسلا خواهد بود!

برندهای لوکس خودروسازی نظیر پورشه، آئودی و جگوار برای رقابت با محصولات تسلا نظیرمدل S و مدل X اقدام به تولید نسخه های سدان و شاسی بلند کرده اند اما لکسس رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته وبه دنبال تولید یک هاچ بک کوچک الکتریکی برای استفاده در شهر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، برندهای لوکس خودروسازی نظیر پورشه، آئودی و جگوار برای رقابت با محصولات تسلا نظیرمدل S و مدل X اقدام به تولید نسخه های سدان و شاسی بلند کرده اند اما لکسس رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته وبه دنبال تولید یک هاچ بک کوچک الکتریکی برای استفاده در شهر است.

این برند ژاپنی قرار است در نمایشگاه توکیو 2019 از کانسپت هاچ بک خود رونمایی کند. این خودرو مفهومی با الهام از کانسپت LF-SA  طراحی شده است و براساس اظهارات کوجی ساتو مهندس ارشد لکسس، این کانسپت الکتریکی می تواند نمادی از خودروهای آینده لکسس باشد.

تویوتا، مالک برند لکسس در گذشته از توسعه خودروهای الکتریکی خود خبر داده بود اما جزییات برنامه های این گروه خودروسازی اعلام نشده است.

گروه تویوتا در ابتدا تمایلی به تولید خودروهایی که از باتری های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی استفاده می کردند، نداشت و تمرکز آن بیشتر بر تولید نسخه های هیبریدی و هیدروژنی بود اما زیر ساخت خودروهای سوخت سلولی به اندازه کافی رشد نکرد و شرکت تویوتا به دلیل قوانین سخت استانداردهای آلایندگی به ویژه در چین، مجبور به تولید خودروهای تمام الکتریکی شد.

سایر شرکت های خودروسازی بسیار زودتر از تویوتا وارد این بازار شده اند اما این گروه بزرگ برای ربودن گوی سبقت از رقبا به دنبال توسعه فناوری باتری های این سری از خودروها است.

تویوتا براین باور است که باتری های حالت جامد ویا Solid-State عملکرد بهتری از نسخه های لیتیوم یونی دارند و برخی از برندهای خودروسازی مانند ب ام و و فولکس واگن نیز در استارت آپ های باتری های حالت جامد سرمایه گذاری کرده اند.

پیش بینی می شود که فناوری های جدید تویوتا با برند لکسس به اشتراک گذاشته شود و محصولات این برند لوکس با مجموعه ای از فناوری های متمایز عرضه شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=184028
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه