میهن صنعت :

هروی: کاراته وان دوبی زنگ خطر بود

سرمربی تیم ملی کاراته مردان بعد از کسب عنوان قهرمانی تیم‌ ‌ملی در کاراته وان دوبی بیان‌ کرد: برای کسب نتایج مناسب در المپیک ۲۰۲۰ باید از امروز برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، تیم‌ ‌ملی کاراته مردان و زنان ایران فروردین سال جاری در رقابت‌های کاراته وان دوبی حضور پیدا کرد و با کسب سه طلا و چهار برنز مقام نخست رقابت‌ها را به دست آورد.

شهرام هروی در گفت‌وگو با ایسنا، پس از کسب عنوان قهرمانی بیان‌ کرد: در سال ۹۵ کاراته ایران قهرمان جهان شد و این اتفاق بسیار خوبی برای جامعه کاراته بود. حال زمان آن رسیده که وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک حمایت ویژه‌ای را از فدراسیون کاراته به عمل آورد تا اتفاق خوشی که قرار است در المپیک ۲۰۲۰ رخ دهد، با پایه‌ریزی‌هایی که از امروز آغاز می‌شود، به ثمر برسد تا بهترین مدال‌ها را کسب کنیم. کاراته ایران این پتانسیل‌ را دارد که از ۱۰۰ درصد سهمیه‌ای که به دست می‌آورد بهترین مدال‌ها را کسب کند.

او در ادامه‌ اظهار کرد: پس از رقابت‌های جهانی اتریش توانستیم یک بار دیگر ملی‌پوشان را دور هم جمع کنیم و در رقابت‌های کاراته وان دوبی حضور داشته باشیم. البته از یکسری بازیکنان جوان در این رقابت‌ها استفاده کرده‌ایم که هیچ تمرینی را در اردوها نداشتند.

هروی ادامه‌ داد: کاراته وان دوبی بازخورد خوبی را برای ما به همراه داشت تا بتوانیم با برنامه‌ریزی های مناسبی که در آینده خواهیم داشت بتوانیم در کشورهای اسلامی نتیجه‌ خوبی را به دست آوریم. رقابت‌های کاراته وان دوبی نشان داد که برای موفقیت باید سخت‌کوشی و تلاش بسیاری کرد. همان کاری که ملی‌پوشان در رقابت‌های جهانی اتریش انجام دادند و توانستند با تمرین‌ها و تلاش‌های بسیار نتایج خوبی را کسب کنند.

سرمربی تیم‌ ‌ملی، کاراته وان دوبی را زنگ خطر نامید و افزود: این رقابت‌ها یک زنگ خطر برای ما بود تا بازیکنان تلاش خود را مضاعف کنند و بدانند اگر از تلاش خود بکاهند نتیجه‌ مورد نظر را نخواهند گرفت.

هروی با اشاره به ملی‌پوشان اظهار کرد: گنج‌زاده توانست روند رو به رشد خود را حفظ کند و در این رقابت‌ها نیز مدال طلا را نیز کسب کرد. مهدی‌زاده نیز پس از یک مدت دوری از رقابت‌ها توانست عملکرد قابل قبولی ارائه دهد، پورشیب، کاپیتان تیم‌ ‌ملی با نامهربانی از کسب مدال باز ماند و حسن بیگی نیز به دلیل برگزار نشدن رقابت‌ها نتوانست به طور شایسته وارد تاتامی شود.

سعید احمدی از قهرمانان خوب کاراته در این رقابت‌ها نتوانست نتیجه‌ قابل قبولی را کسب کند و هم‌چون جهانی اتریش دستش از مدال باز ماند که هروی درباره آن گفت‌: احمدی یکی از کاراته‌کاران خوب کشورمان است. او در حال‌ تلاش است، گاهی اوقات یک قهرمان در شرایطی قرار می‌گیرد و ان‌شاء‌الله با تدابیری که اندیشیده می‌شود بتواند به روزهای خوب خود باز گردد.

سرمربی تیم‌ ‌ملی درباره رویدادهای پیش روی تیم‌، بیان‌ کرد: بزرگ‌ترین مساله‌ای که پیش‌رو داریم رقابت‌های کشورهای اسلامی است که باید اردوها را آغاز کنیم و در برنامه حضور در مسابقات را قرار دهیم. مسابقات بسیار به یکدیگر نزدیک هستند. در انتهای اردیبهشت ماه کشورهای اسلامی را  پیش‌رو داریم و در اوایل تیرماه نیز رقابت‌های قزاقستان. در برنامه خود داریم که در چند کاراته وان شرکت کنیم و فدراسیون نیز قول مساعدت و همکاری را داده تا این اتفاق رخ دهد. همان طور که می‌دانید کمیت و کیفیت  کاراته وان‌ها بسیار بالا است و حساسیت کم‌تری نیز دارند و بازیکنان می‌توانند در رقابت‌های آینده کاراته وان نتایج خود را جبران کنند.

سرمربی تیم‌ ‌ملی زمان آغاز اردوهای تیم‌ ‌ملی را اوایل هفته‌ آینده اعلام کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=118071
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه