«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

هر آنچه باید از پژو 301 بدانید

صبح امروز خط تولید پژو 301 در ایران خودرو افتتاح شد. بعد از تحریم‌های آمریکا و خروج فرانسوی‌ها از ایران بسیاری از پروژه‌ها و قول‌های آنها به خودروسازان ایرانی ناتمام و نیمه کاره ماند. 301 نیز یکی از این پروژه‌ها بود که با همت صنعتگران داخلی در دست تولید است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، صبح امروز خط تولید پژو 301 در ایران خودرو افتتاح شد. بعد از تحریم‌های آمریکا و خروج فرانسوی‌ها از ایران بسیاری از پروژه‌ها و قول‌های آنها به خودروسازان ایرانی ناتمام و نیمه کاره ماند. 301 نیز یکی از این پروژه‌ها بود که با همت صنعتگران داخلی در دست تولید است.

301سدان کامپکت پژو است که از سال 2012 بر روی خط تولید رفت و در سال 2017 و پس از 5 سال توسط پژو، فیس لیفت شد. پیشرانه مورد استفاده در این خودرو از نوع 4 سیلندر 1.6 لیتری است که توان تولید 114 اسب بخار و 150 نیوتن متر گشتاور را دارد. این پیشرانه با کد EC5 همان TU5 ارتقا یافته است که مجهز به سیستم زمان بندی متغیر باز و بسته شدن سوپاپ‌ها شده و مصرف سوخت پایین‌تری نسبت به TU5 دارد. شنیده‌ها حاکی از آن است که این خودرو قرار است در 4 تیپ به بازار عرضه شود که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

 

طراحی این خودرو نسبت به نسل قبل خود پیشرفت چشمگیری پیدا کرده و از خط مشی جدید دیگر محصولات پژو سود می‌برد. نمای کلی این خودرو شبیه به برادر بزرگتر یعنی 508 است و از نظر بصری خودروی زیبایی محسوب می‌شود.

 در کلاس 301 اغلب رقبا چینی هستند و یک رقیب کره‌ای داخلی سازی شده نیز حضور دارد که باید دید این بچه شیر فرانسوی می‌تواند از پس این رقبا بر بیاید یا خیر. امکان تغییر در تیپ بندی‌ها در زمان تولید انبوه وجود دارد.

خبرنگار: اشکان آثار

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=180567
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه