میهن صنعت:

هر آنچه که باید درباره چسب هیبریدی بدانید

چسب هیبریدی یا پلیمری محصولی جدید بوده که برای چسباندن سطوح مختلف ساخته شده است. چسب­های مختلف معمولا دارای مشکلاتی هستند که باعث می­شود خریداران نسبت به آنها دلسرد شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، چسب هیبریدی یا پلیمری محصولی جدید بوده که برای چسباندن سطوح مختلف ساخته شده است. چسب­های مختلف معمولا دارای مشکلاتی هستند که باعث می­شود خریداران نسبت به آنها دلسرد شوند. چسب پلیمری، تقریبا تمامی نکات لازم برای تبدیل شدن به یک چسب عالی را در اختیار دارد. استفاده از آن آسان است و به کمک آن می­توان هر چیزی را بهم چسباند.

چسب هیبریدی چیست؟

چسب ام اس پلیمر ، درزگیری است که گاهی با نام­های درزگیر هیبریدی یا چسب هیبریدی نیز شناخته می­شود. این محصول را می­توان نسبتا جدید دانست. چرا که تنها 50 سال از عمر ساخت آن می­گذرد. این چسب، برای اولین بار توسط Geocel در ژاپن ساخته شد و هدفش آب­بندی متریال­های با ارزشی مثل گرانیت و… بود.

ولی امروزه مورد کاربری­های زیادی داشته و در صنایع مختلف، مورد استفاده قرار می­گیرد. افرادی که به­دنبال عملکرد طولانی‌مدت و کاربرد آسان هستند، به سراغ این چسب می­روند. این چسب­ها بر پایه پلیمرهای سیلیکونی اصلاح شده یا همان MS Polymers تولید می­شوند.

چسب هیبریدی انواع مختلفی دارد و هر کس می­تواند بسته به نیاز خود، از میان آنها گزینه مناسب خود را تهیه کند. از ویژگی­های این درزگیر باید به انعطاف­پذیری بالا، رنگ­پذیری و پایداری در برابر اشعه ماوراء بنفش اشاره کرد.

چه ویژگی ­هایی باعث می­شود که MS Polymers را متمایز بدانیم؟

اگر بخواهیم این چسب را با چسب سیلیکون و پلی­اورتان مقایسه کنیم، باید بگوییم که چسبندگی آن بسیار بیشتر است. به همین دلیل می­توان از آن در محیط­های مرطوب نیز استفاده کرد. این محصول به­طور تخصصی می­تواند برای آب­بندی سازه­ها به­کار رود. چسب ام اس خاصیت ضد کپک و قارچ دارد.

چسب ام اس دارای چه ویژگی­هایی است؟

از ویژگی چسب هیبریدی این است که آنها ترکیبات فرار و آلی ایزوسیانات ندارند و به همین دلیل سازگار با محیط زیست هستند. این چسب، بدون استفاده از پرایمر چسبندگی روی سطوح مختلف را تضمین می­کند.

این چسب پلیمری، در برابر اشعه ماوراء بنفش و دیگر عوامل محیطی مقاوم است. همچنین، لکه ایجاد نمی­کند و باعث چروک نمی­شود. از دیگر ویژگی­های آن این است که برای استفاده در محیط‌های مرطوب دچار مشکل نخواهیم شد و می­توان آن را به راحتی در محیط­های مرطوب مورد استفاده قرار داد.

ضمن آنکه به‌سرعت خشک می­شود و بوی کمی دارد. استفاده از آن آسان بوده و نیاز به تخصص خاصی ندارد ویژگی­هایی که ذکر شد، ویژگی­های عمومی این چسب هستند و در ادامه، هر یک از آن ها را شرح خواهیم داد.

اتصال، بدون محدودیت

چسب هیبریدی، امکان اتصال سطوح مختلف را به یکدیگر دارد و در این ویژگی محدودیت خاصی شامل آن نمی­شود. این چسب به‌راحتی با هر سطحی پیوند محکم برقرار می­کند. مواد اولیه­هایی مثل چوب، سنگ، گچ، آهن، آینه، سرامیک و شیشه همگی قابل اتصال از طریق این چسب هستند.

اتصال در شرایط سخت آب­وهوایی

همانطور که اشاره کردیم این چسب ام اس پلیمر، می­تواند در محیط­های مرطوب کار خود را به خوبی انجام دهد، اما این مورد فقط در رطوبت خلاصه نمی­شود. همچنین، در برابر تابش مستقیم نور خورشید و حتی آب­وهوای سرد مقاومت فوق­العاده­ای از خود نشان می­دهد.

همین ویژگی باعث می­شود که افراد زیادی بخواهند از آن برای نمای بیرون ساختمان­ها استفاده کنند. بنابراین، اگر قصد استفاده از این محصول را برای شرایط سخت آب­وهوایی دارید، نگران این مسئله نباشید.

حاوی مواد سمی نیست

برخی از چسب‌های هیبریدی، کاملا با محیط زیست سازگار هستند و درون آنها هیچ ترکیب سمی به­ کار نرفته است. علاوه‌ بر این، چسب پلیمری، آسیبی برای محیط زیست به­دنبال ندارد می­توان از آن در محیط­های بهداشتی مثل فضای مخصوص نگه­داری مواد غذایی استفاده کرد.

ISEGA نام گواهی است که برای برخی محصولات مورد تماس با مواد غذایی به­کار می­روند. این سند گواهی می­کند که این محصول در صورت تماس با مواد غذایی مشکل بهداشتی به­وجود نخواهد آورد.

رنگ­پذیری فوق ­العاده

یکی از ویژگی­هایی که درزگیرهای هیبریدی را از دیگر چسب­ها جدا می­کند، خاصیت فوق­العاده رنگ­پذیری آن است. از این محصول می­توانید در طراحی دکوراسیون داخلی نیز به راحتی استفاده کنید، چراکه سطح آن توسط رنگ به راحتی پوشیده خواهد شد.

انواع محصولات ام اس پلیمر

چسب هیبریدی یا چسب ام اس پلیمر، دارای محصولات مختلفی که لیست کامل آن را می­توانید از وبسایت کالامهر ببینید. برای نمونه می­توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • ZETTEX MS 10 LIQUID
  • ZETTEX MS 10+ LIQUID
  • ZETTEX MS 20 SPRAYBOND
  • ZETTEX MS 25 ALLROUND SEALER
  • ZETTEX MS 30 CONSTRUCT
  • ZETTEX MS 35 GLAZING
  • ZETTEX MS 40 GRASSBOND
  • ZETTEX MS 50 EPDM ADHESIVE
  • ZETTEX MS 55 ALLROUND ADHESIVE
  • ZETTEX MS 57 MARINE BOND
  • ZETTEX MS 60 SUPERIOR
  • ZETTEX MS 65 PANEL BOND
  • ZETTEX MS 70 HIGH TACK
  • ZETTEX MS 72 WINDSHIELD ADHESIVE
  • ZETTEX MS 80 STRONGBOND

تمامی این محصولات و درزگیرهای هیبریدی، به همراه ده­ها محصول دیگر توسط کالامهر عرضه می­شوند.

کاربرد استفاده از چسب­ های پلیمری

این چسب یک محصول همه­کار است و نمی­توان برای آن محدوده خاصی مشخص کرد. اما در این بخش قصد داریم کاربرد­های آن را مشخص کنیم تا افراد با دید بهتری نسبت به تهیه آن اقدام نمایند. این محصول می­تواند در نما­های داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار گیرد. استفاده صنعتی از چسب هیبریدی مرسوم است و می­توان آن را در صنایع خودرو­سازی، حمل­ونقل ریلی و کشتی­سازی به ­کار گرفت.

این محصول با هدف آب­بندی ساخته شده پس می­توان از آن برای آب­بندی و عایق کردن درز­های مختلف استفاده کرد. پنل­های مختلف از طریق این محصول قابل اتصال هستند. از این چسب ام اس پلیمری، حتی برای فیکس کردن چمن مصنوعی بر روی زمین نیز استفاده می­شود.

قیمت و خرید چسب پلیمری

قیمت چسب پلیمری به عوامل مختلفی بستگی دارد. بسته به نوعی که می­خرید و فروشگاهی که قصد تهیه محصول از آن را دارید ممکن است با قیمت­های متفاوتی روبرو شوید. این چسب هیبریدی، در اندازه­های مختلفی نیز قابل تهیه هستند که در قیمت نهایی آنها تاثیرگذار است. اگر قصد خرید این نوع چسب­ها را دارید از یک فروشگاه معتبر برای این کار کمک بگیرید.

کالامهر تمامی درزگیرهای هیبریدی را به­فروش می­رساند و شما می­توانید با مراجعه به وبسایت این مجموعه فروشگاهی محصولات مختلف را ببینید.

درباره کالا مهر

مجموعه کالا مهر نزدیک به 4 دهه است که فعالیت خود را در زمینه فروش محصولات صنعتی از جمله انواع چسب، درزگیرهای پلی اورتانی و سیلیکونی، ms پلیمرها، فوم‌های پلی اورتانی و انواع اسپری‌های رنگ و صنعتی آغاز کرده و همواره تلاش می­کند تا کیفیت خود را بهبود ببخشد.

اکثر برند­هایی که توسط این مجموعه فروخته می­شوند، اروپایی هستند. این شرکت نمایندگی رسمی دو برند مطرح Akfix ترکیه و Zettex هلند را عهده­دار است. کالامهر تلاش کرده تا با بهره­گیری از نیروی متخصص داخلی و خارجی همواره اعتماد بین خود و مشتری را حفظ کند و ماموریتش را به ‌نحو احسن انجام دهد. کاتالوگ محصولات این شرکت را می­توانید از وبسایت کالامهر مشاهده کنید.

جمع ­بندی

چسب هیبریدی، دارای ویژگی­های مختلف و فراوانی هستند. از آنها می­توان برای اتصال هر سطحی استفاده کرد. این نوع چسب می­تواند در محیط­های سخت آ­ب­وهوایی مقاومت خود را حفظ کند و خاصیتش را از دست ندهد. به دلیل خاصیت رنگ­پذیری بالا می­توان از این چسب در محیط­های خارج و داخل ساختمان بهره برد.

گواهی خاص این محصول باعث می­شود که بتوان از آن در محیط ­های بهداشتی مثل استفاده کرد. بر اساس این گواهی خطری برای مواد غذایی و سایرموادی که در تماس با این چسب هستند پیش نخواهد آمد.

این امکان فراهم است تا بتوانید ضمن دریافت مشاوره ­های کارشناسی و تخصصی از کالامهر، برای خرید چسب هایتک، پلیمری و انواع درزگیر­ها و چسب­ها به وبسایت مجموعه کالامهر مراجعه کنید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=259619
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه