میهن صنعت:

هزار کیلومتر راه روستایی افتتاح می‌شود

میهن صنعت: وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته همزمان با صدمین روز آغاز به کار دولت یازدهم افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  عباس آخوندی با تاکید بر اینکه زندگی در روستاها باید قابل رقابت با شهر باشد و کیفیت زندگی در روستاها ارتقا یابد، اظهار کرد: برای این منظور شورای هماهنگی حمل و نقل و مسکن روستایی با همفکری خانه کشاورز ایجاد می‌شود که در آن مسئولانی از طرف وزارت راه و شهرسازی با همکاری خانه کشاورز فعالیت خواهند کرد.

 

وی یادآور شد: تاکنون 100 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در کشور احداث شده که حدود 54 هزار کیلومتر از این راه‌ها عمری بیش از هشت سال دارند و باید برای حفاظت از سرمایه‌های عظیمی که برای احداث آنها انجام شده است برنامه‌ای با عنوان "راهداری راه‌های روستایی" سازماندهی شود.

 

آخوندی افزود: اگر از راه‌ها با گذشت زمان نگهداری نشود، ظرف چند سال آینده این سرمایه‌های انبوه از بین خواهد رفت.

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: موضوع دیگر در حوزه راه روستایی توجه به افزایش بهره‌وری در استفاده از راه‌های روستایی با رفع گلوگاه‌ها و تامین حق دسترسی بهتر شهروندان و ساکنان روستاها است.

 

وی تصریح کرد: نقشه‌ همه راه‌های روستایی به صورت الکترونیکی در وزارت راه وشهرسازی تهیه شده است و می‌توان برای افزایش بهره‌وری در راه‌های روستایی منطقه به منطقه به بررسی دقیق موضوع پرداخت.

 

آخوندی درباره خدماتی که وزارت راه و شهرسازی به کشاورزان می‌تواند بدهد، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد تا با کمک کشاورزان تسهیلات لازم از نظر انبارداری در پایانه‌های حمل بار از جمله در دریا، خشکی و حتی دربخش هوایی ایجاد شود تا صادرات و جا‌به‌جایی محصولات کشاورزی و دامی براحتی انجام شود.

 

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر نقش تسهیل حمل و نقل روستایی در توسعه کشاورزی گفت: توسعه عمران روستایی از موارد دیگر مورد توجه وزارت راه وشهرسازی است که در تدوین برنامه‌ پنجم با حضور در کمیسیون عمران مجلس وقت تقاضای تدوین پنج بند در خصوص عمران روستایی کردم که تنها با اضافه شدن یک بند موافقت شد که آن سند دار شدن خانه‌های روستایی بود که امیدوارم آن نیز هم اکنون توسعه یابد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وی ادامه داد: 27 هزار طرح هادی روستایی تهیه شده است که 13 هزار طرح هادی روستایی در کشور اجرا شده است که وزارت راه وشهرسازی می تواند در اجرای طرح‌های هادی کمک کند.

 

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در بهسازی مسکن روستایی با ارائه تسهیلات ساخت برای یک میلیون و 600 هزار واحد مسکونی کارهای مثبتی انجام شده است اما برای افزایش بهره‌وری در این بخش آماده دریافت پیشنهادات هستیم.

 

وی بیان کرد: تمام اندیشه ما بهبود کیفیت زندگی مردم از جمله روستایی‌ها و حفظ خقوق شهروندی آنان است.

 

آخوندی با تشریح علت توجه کشورهای صنعتی پیشرفته به کشاورزی اظهار کرد: توسعه روستایی به مفهوم حفظ و محافظت از سرزمین ایران است و بدون توسعه روستایی و کشاورزی مفهومی از سرزمین ایران باقی نمی ماند.

 

وی تاکید کرد: در کشورهایی با اقتصاد آزاد که دولت سرمایه‌گذاری مستقیم در بخش صنعت ندارد در بخش کشاورزی بودجه ‌قابل توجهی صرف می‌کنند زیرا که می خواهند محیط زیست، آبادانی، گردشگری روستایی و اکوتوریسم را حفظ کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=28358
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه