" اختصاصی میهن صنعت "

هسته معاملات بورس، متهم ردیف اول فرار سرمایه گذاران

میهن صنعت : هفته گذشته باز مشکل قدیمی بورس نمایان شد. هسته معاملات دچار اختلال، و معاملات متوقف گردید. آن هم درست زمانی که سهامداران و سرمایه گذاران روزهای سخت و منفی را تجربه می کردند و در انتظار معاملاتی مثبت بودند. بهم ریختگی قیمت های پایانی جو متشنجی را در بازار ایجاد نمود و باعث افزایش فشار فروش در نمادهای مهم و تاثیرگذار بازار شد.

به گزارش خبرنگار بورس، بیمه و بانک گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، هفته گذشته باز مشکل قدیمی بورس نمایان شد. هسته معاملات دچار اختلال، و معاملات متوقف گردید. آن هم درست زمانی که سهامداران و سرمایه گذاران روزهای سخت و منفی را تجربه می کردند و در انتظار معاملاتی مثبت بودند. بهم ریختگی قیمت های پایانی جو متشنجی را در بازار ایجاد نمود و باعث افزایش فشار فروش در نمادهای مهم و تاثیرگذار بازار شد.

به راستی این مشکل هیچ راه حلی ندارد؟
زمانی که هسته معاملات دچار مشکل می شود قیمت های خرید و فروش، تعداد و حجم معاملات با آنچه معامله گران بر روی تابلو می بینند مطابقت ندارد. اینجاست که موجی از سرگردانی و هیجان و ترس سهامداران را فرامیگیرد. مشکلات به اندازه کافی در بورس ایران وجود دارد؛ خرید و فروش های نا امید کننده ی حقوقی ها ،خبرهای رانتی و … که شاید مقابله با آن کار دشوار و زمان بر باشد اما هسته معاملاتی قابل ارتقاء است.


بابت هر معامله در بورس، چه خرید و چه فروش از معامله گر کارمزد دریافت می شود. حال باید پرسید این همه کارمزد به کجا می رود؟ چه می شود؟ آیا اندکی هزینه بابت هسته معاملات می شود؟


اگر از سرمایه گذار حمایت نشود تولیدات و کارخانه ها چگونه سرمایه جذب کنند؟ چگونه با شرکت های بزرگ خارجی رقابت کنند؟ چگونه تولید کنند؟ با یک هسته ی معاملاتی خراب می خواهیم میزبان سرمایه گذار خارجی باشیم؟
سرمایه گذار یا جرات ورود به بورس را ندارد یا اگر ورود کرده ، پشیمان شده و عطای آن را به لقایش بخشیده و از آن خارج شده است؛ آن هم با کلی ضرر !


هزاران اما و اگر و آیا در بورس وجود دارد. هیچ کس پاسخ گو نیست. معامله گر خرد آنقدر توانایی اعتراض ندارد. هزاران نفر روزانه به امید سودهای رویایی سرمایه شان را از دست می دهند. هیچ کمپینی برای آنها تشکیل نمی شود. تا به کجا این داستان ادامه دارد؟
شاید تا زمان فراری دادن تمام سرمایه گذاران …

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=87345
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه