همکاری با متخصصان داخلی و خارجی در راستای ارتقا کیفیت خودروی ایرانی
میهن صنعت: مهندس نعمت زاده از جذب نیروهای متخصص گفت. وی متذکر شد با حضور خودروسازان خارجی در این همایش، فرصت خوبی جهت مشاوره در راستای تولید بهتر فراهم شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پس از سخنرانی دکتر جهانگیری، همایش بین المللی صنعت خودرو با سخنرانی مهندس نعمت زاده ادامه یافت.
مهندس نعمت زاده از جذب نیروهای متخصص گفت. وی متذکر شد با حضور خودروسازان خارجی در این همایش، فرصت خوبی جهت مشاوره در راستای تولید بهتر فراهم شده است.
وی با اشاره به قطعه سازان حاضر در همایش از حمایت دولت و خودروسازان از این بخش حیاتی سخن گفت. وی افزود رسالت ایشان در تولید قطعات با کیفیت تر که نهایتاً منجر به تولید خودروهای با کیفیت تر می شود بار سنگینی را بر دوش آنها نهاده است و خواستار شد که هم دولت و هم خودروسازان حمایت خود را از آنها به حد اعلا برسانند.
وی در ادامه همچنین از خودروسازان خارجی خواست که به صنعت خودروسازی ایران کمک کنند تا محصولات مشترکی که تولید می کنند را به عرصه ی صادرات برسانند.
وی تصریح نمود که خودروسازان داخلی قراردادی با خودروسازان خارجی نبندند مگر اینکه بندی از آن به مبحث صادرات بپردازد و از بستن قراردادهای یک جانبه خودداری نمایند و حداقل 30 درصد از قراردادها را به مسئله ی صادرات اختصاص داده و حتی قراردادهای پیشین خود را نیز اصلاح نمایند.
به گزارش خبرنگار اعزامی میهن صنعت، مهندس نعمت زاده در ادامه چند پیشنهاد سازنده نیز برای خودروسازان داشت.
خودروسازان در گزارش های ماهانه یا هفتگی خود یک ستون صادرات ایجاد کنند. اگر صادرات نبود آن ستون را صفر نگه دارند. این عمل باعث می شود که پس از چند ماه به فکر پر کردن آن ستون برآیند.
وی خواستار ایجاد یک بخش تحقیقی جهت طراحی موتورهای دیزلی شد. وی افزود که در گذشته به هر دلیل اشتباه و نامعلومی استفاده از این موتورها ممنوع شده که خواستار از سرگیری استفاده ی این موتورها بر روی خودروهای سبک شد و تصریح نمود که از بابت سوخت دیزلی نیز طبق رایزنی با شرکت نفت مشکلی نخواهیم داشت.
وی در ادامه با یادآوری حادثه ی دلخراش اتوبان قم از خودروسازان خواست که از حوادث گذشته درس بگیرند و با بررسی دقیق آنها از اتفاق مجدد پیشگیری نمایند.
وی با بیان اینکه هنوز خبری از راه اندازی مرکز آزمون تست خودروها نیست تصریح نمود که خود مستقیماً پیگیری می نماید تا با کمک ایدرو و خودروسازان هرچه سریعتر این مرکز راه اندازی شود که به اعتقاد ایشان قدم بزرگی در بهبود کیفیت خودروهای تولید داخل برداشته خواهد شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی میهن صنعت، مهندس نعمت زاده در ادامه از مشتری مداری و جلب رضایت مردم گفت. وی با مخاطب قراردادن خودروسازان گفت مشتری ولی نعمت شماست و شایسته ی بهترین خدمات. وی پیشنهاد نمود که خودروسازان به جای گرفتن آمار تصادفی از نمایندگی های خدمات پس از فروش، یک آمار روزانه و دقیق از مرجوعیات داشته باشند و با خوشرویی و کمال احترام ضمن تعویض خودروی معیوب با خودروی سالم با دلجویی از مشتری به بررسی عیوب پرداخته و در صدد رفع آنها برآیند و درصدد رسیدن به کیفیت ایده آل باشند.
در پایان وی با اشاره به سخنان دکتر جهانگیری گفت که با وجود نیروهای متخصص خودروسازان ایرانی شایسته ی رسیدن به جایگاه "ورلد کلاس" می باشند.