«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

همکاری ب‌ام‌و و جگوار لندروور

ماه قبل ب‌ام‌و و جگوار خبر از همکاری مشترک بر سر توسعه نسل بعدی تجهیزات خودرو‌های برقی اعم از موتور، جعبه دنده و Power Electronic دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ماه قبل ب‌ام‌و و جگوار خبر از همکاری مشترک بر سر توسعه نسل بعدی تجهیزات خودرو‌های برقی اعم از موتور، جعبه دنده و Power Electronic دادند. طبق تفاهمی که بین ابن دو شرکت منعقد شده قرار بر این است که یک تیم از سوی ب‌ام‌و و یک تیم از سوی جگوار لندروور در مونیخ به تحقیق و توسعه در خصوص نسل بعدی پاور یونیت بپردازند. شنیده‌ها حاکی از آن است که امکان دارد این همکاری گسترش پیدا کرده و پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و حتی هایبرید نیز با همکاری دو شرکت توسعه پیدا کند. خبر‌های جدید نشان می‌دهد که جگوار لندروور امکان دارد تا از پیشرانه‌های الکتریکی و بنزینی ب‌ام‌و بر روی خودروهای آینده خود استفاده کند. اگر این اتفاق صورت بگیرد همکاری این دو شرکت برای توسعه و ساخت و توسعه پیشرانه‌های بنزینی، دیزل و هایبرید نیز گسترش پیدا می‌کند و جگوار لندروور می‌تواند بودجه خود را صرف توسعه و ساخت پیشرانه‌های الکتریکی کند.

از سوی دیگر، پیشرانه‌های ب‌ام‌و علاوه بر برند‌های زیر مجموعه این شرکت مانند رولزرویس و مینی، بر روی محصولات جگوار لندروور نیز نصب می‌شود. در این لحظه هیچکدام از این اطلاعات تایید نشده و نمی‌دانیم دقیقا کدام پیشرانه بر روی کدام مدل قرار خواهد گرفت. البته شایعه‌ها نشان می‌دهد که قرار است مدل جدید F تایپ از پیشرانه 4.4 لیتری 8 سیلندر ب‌ام‌و استفاده کند که تبدیل به اولین محصول گروه جگوار لندروور می‌شود که از پیشرانه ب‌ام‌و استفاده کرده است. سخنگوی جگوار لندروور گفته است که این شرکت قصد ندارد پیشرانه‌های دیزل، 4 و شش سیلندر خود را از جای دیگری تامین کند. پیشرانه‌های الکتریکی که قرار است با همکاری این دو شرکت تولید شود در کارخانه این کمپانی در بیرمنگام تولید خواهد شد. جوان چزنی مدیر ارتباطات جگوار لندروور گفته است این محل همچنین برای ساخت EDU با همکاری ب‌ام‌و استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=181480
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه