مدیر عامل توتال:

همکاری مسکو برای اجرای توافق اوپک الزامی است

مدیر عامل شرکت توتال فرانسه روز پنجشنبه (چهارم آذر ماه) گفت: دستیابی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به توافق در باره کاهش تولید جهانی نفت امکان پذیر است، اما تنها در صورتی اجرایی خواهد شد که کشورهای غیرعضو این سازمان نیز کاهش تولید را بپذیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از رویترز از پاریس، پاتریک پویان مدیر عامل توتال در یک مجمع انرژی در پایتخت فرانسه گفت: تثبیت بازار نفت تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که کشورهای غیرعضو اوپک از جمله روسیه نیز با کاهش تولید موافقت کنند.

وزیران کشورهای عضو اوپک در تاریخ ٣٠ نوامبر (دهم آذر ماه) برای هماهنگ کردن کاهش تولید توافق شده در سپتامبر در الجزیره ملاقات می‌کنند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، روز پنجشنبه گفت که مسکو ممکن است در صورت به اجرا درآمدن توافق تثبیت تولید جهانی نفت، در طرح های تولید سال ٢٠١٧ خود تجدیدنظر کند و آن را کاهش دهد.

مدیر عامل توتال، بدون ارایه توضیح بیشتر گفت: صادقانه بگویم که عامل مجهول، چگونگی تاثیر انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور منتخب ایالات متحده بر متغیرهای درون اوپک است.

توتال در ماه نوامبر به عنوان نخستین شرکت انرژی غربی از هنگام لغو تحریم ها بر ضد تهران در پی توافق هسته ای، قراردادی با ایران برای گسترش بیشتر نقش خود در بهره برداری از بزرگ ترین میدان گازی جهان امضا کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=98321
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه