میهن صنعت :

هم اکنون بهترین زمان برای صادرات خودرو است

خودرو،عضو هییت مدیره انجمن قطعه سازان در خصوص افزایش صادرات خودرو گفت: هم اکنون بهترین زمان برای صادرات خودرو است زیرا در این صورت خودروسازان می توانند تا حدودی به جلو حرکت کنند.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو،عضو هییت مدیره انجمن قطعه سازان در خصوص افزایش صادرات خودرو گفت: هم اکنون بهترین زمان برای صادرات خودرو است زیرا در این صورت خودروسازان  می توانند تا حدودی به جلو حرکت کنند. همچنین در سال جاری واردات قطعات نیز افزایش نسبی داشته است.

محمد رضا نجفی منش در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت:در حال حاضر از نظر تعدادی میزان صادرات بیشتر از واردات است اما از لحاظ ارزشی این طور نیست زیرا خودرویی که وارد می شود دارای قیمت بالایی است در حالیکه قیمت خودروهای صادراتی به این میزان نیست منتهی صادرات به لحاظ تعدادی نسبت به واردات پیشی گرفته است.

وی افزود: خودرو سازان کشور با توجه به اینکه بازار های بسیاری در اختیار دارند می توانند صادرات بیشتری  نیزداشته باشند ودر صورتی که نرخ ارز به همین منوال باشد این انگیزه نیز بیشتر می شود.

وی افزود: اما بهتر است خودروسازان ايراني اين بازار را براي کوتاه مدت خود در نظر بگيرند و براي بلند مدت به فکر طراحي پلت فرم هايي با کيفيت و البته ظاهر زيباتري باشند. طراحي خودرو، تحقيق و توسعه و هر کار ديگري در زمينه توليد خودرو بايد از قطعه سازي شروع شود.

نجفی منش با بیان اینکه برخی تحریم های خارجی نیز موجب حذف بازارهای صادراتی کشور در حوزه قطعه شده است، تصریح کرد: در سال جاری به موازات افزایش صادرات، شاهد افزایش واردات قطعات خودرویی نیز بوده ایم .

عضو انجمن قطعه سازان در خصوص خودکفایی در تولید موتور های کم مصرف گفت: قطعه سازان و خودروسازان کشور توان کامل ساخت موتور های کم مصرف را دارا هستند.  صنعت قطعه سازی کشور رشد خوبی داشته است ودر صورتیکه به تولید داخل بهای بیشتری داده شود ما می توانیم تمام نیاز های خود را از داخل تهیه کنیم.

وی در پایان گفت:در صورتی که 95 درصد مشکلات داخلی برطرف شود نه تنها نیاز داخل را تامین بلکه  صادرات کشور نیز گسترش می یابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2658
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه