«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

هنسی F5 رکورد را می‌شکند؟

هنسی در عین حال که خودرو‌های اسپرت و سوپر اسپرت را تیونینگ می‌کند محصولات خاص خود را نیز به تولید می‌رساند.F5 جدیدترین محصول این کمپانی است که کار ساخت شاسی فیبر کربنی آن آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، این خودروساز، پیش‌تر محصولات خود را بر روی ساخته‌های دیگر خودروسازانی مانند لوتوس بنا می‌کرد اما در سال 2017 هنسی برای اولین بار از یک خودرو رونمایی کرد که ساخت آن به صورت تمام و کمال توسط خود شرکت انجام شده بود.جان هنسی موسس این کمپانی گفته است: در حال حاضر کار ساخت اولین شاسی فیبر کربنی خودرو آغاز شده تا بتوانیم نمونه اولیه برای تست جاده‌ای را تولید کنیم.

این خودرو از پیشرانه 8 سیلندر 7.6 لیتر توئین توربو استفاده می‌کند که توان تولید 1600 اسب بخار قدرت و 1760 نیوتن متر گشتاور را داراست.هنسی برای بالا بردن مقاومت پیشرانه از بلوک آلومینیومی و سیلندر‌های استیل استفاده می‌کند تا بتواند فشار بالا را تحمل کند.هدف اول هنسی زدن رکورد سرعت 501 کیلومتر بر ساعت است که بعید نیست با این پیشرانه به آن نرسد.

وزن این خودرو با شاسی مونوکوک فیبرکربن به 1360 کیلوگرم رسیده و طراحی آن به گونه‌ای است که ضریب درگ خودرو نیز به عدد 0.33 کاهش پیدا کرده.به احتمال زیاد مراحل مونتاژ خودرو و تست سرعت در ماه سپتامبر اتفاق خواهد افتاد. از این خودرو 1.6 میلیون دلاری تنها 24 دستگاه تولید می‌شود که 12 عدد از آن در خاک آمریکا و 12 دستگاه دیگر به دیگر نقاط دنیا فروخته می‌شود، تولید F5 از سال 2020 آغاز می‌شود.هنسی گفته است F5 پایان کار نیست و نسخه روباز این خودرو نیز تولید خواهد شد اما برای دیدن آن احتمالا باید دو سال صبر کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=176703
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه