قیمت‌گذاری به شورای رقابت سپرده شد

هنوز میزان کاهش قیمت خودروها مشخص نیست

میهن صنعت : وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ممکن است وظیفه قیمت گذاری کالاهای انحصاری مانند خودرو به شورای رقابت واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، مهدی غضنفری امروز دوشنبه اظهار کرد: سازمان حمایت و شورای رقابت درباره چگونگی قیمت گذاری خودرو با یکدیگر در تعامل هستند و جلساتی را نیز با یکدیگر برگزار کرده‌اند.

وی افزود: یکی از پیشنهادات مطرح شده این بوده که قیمت گذاری کالاهای انحصاری به شورای رقابت و اعمال این نوع قیمت گذاری به سازمان حمایت واگذار شود اما این پیشنهاد هنوز قطعی نشده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه همایش جایزه تعالی سازمانی با اشاره به این‌که خودروسازان از دیروز برنامه خود را برای کاهش قیمت محصولاتشان آغاز کرده اند افزود: البته هنوز میزان کاهش قیمت و مدل‌هایی که قرار است قیمت آن‌ها کاهش یابد قطعی نشده است.

غضنفری همچنین درباره جزییات مربوط به برنامه کاهش قیمت خودرو گفت که سازمان حمایت باید درباره جزییات فنی این موضوع اظهارنظر کند.
به گزارش ایسنا، اخیرا رییس جمهوری در مصاحبه خود با رسانه‌ها با انتقاد از گرانی قیمت خودرو در بازار گفت که این گرانی به هیچ وجه قابل نبوده و خودروسازان باید برنامه‌هایی برای کاهش قیمت محصولاتشان اجرا کنند.

پیش از این رییس شورای رقابت نیز با بیان این‌که قانون صراحتا حق قیمت‌گذاری محصولات انحصاری را به این شورا داده است گفته بود که جز شورای رقابت هیچ نهاد دیگری حق ورود به این مبحث را ندارد.

جمشید پژویان با اشاره به ورود غیرقانونی وزارت صنعت، معدن و تجارت به حوزه قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرده بود که قانون رسمی کشور، مصوبه شورای اصل 44 قانون اساسی و شخص رییس جمهوری اختیار ورود به این عرصه را به شورای رقابت داده‌اند و در این بین ورود وزارت صنعت، معدن و تجارت به این مبحث تنها به بر هم خوردن بیشتر جو بازار خودرو کمک کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12846
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه