میهن صنعت:

“هیوندا” جای خود را به بنز داد/ “بنز” مجددا صدر نشین گرانترین‌ها شد

میهن صنعت: از سوی گمرک، "هيوندا سانتافه" به ارزش 204 هزار دلار در صدر گرانترین خودروهای وارداتی فروردین ماه قرار گرفته بود و ارزش آن از سوی گمرک اعلام شده بود اما مسئولان بخش آمار گمرک ايران آن را تنها يک اشتباه آماری اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در حالی که چندی پيش از سوی گمرک آمار واردات و صادرات اعلام شد که در بین اين آمار جزييات واردات خودرو نيز اعلام شد.

بر اين اساس، طبق آمار اعلام شده از سوی گمرک در بين گرانترين خودروهای وارداتی، هيوندا سانتافه به ارزش 204 هزار و 16 دلار که از کشور امارات و از گمرک شهيد با هنر به کشور وارد شده بود کمی تعجب برانگيز بود.

جالب تر اينکه بنز Sl500 به ارزش 177 هزار دلار در رتبه دوم قرار گرفت.پيگيری‌های خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از گمرک حاکی از آن است که مسئولين دفتر آمار گمرک اشتباه در اعلام ارزش هيوندا را تنها يک اشتباه آماری تلقی می‌کنند و يک يا دو درصد اشتباه را امری عادی می‌دانند.
 
تنها يک حساب سر انگشتی، تفاوت ميان 20 هزار و 200 هزار دلار را کاملا مشخص می‌کند.

حال با وجود اينکه گمرک ايران تنها مرجع رسمی آمار تجارت خارجی کشور است، اين سوال پيش می‌آيد که چه قدر از اين اشتباه‌های به ظاهر عادی در گمرک اتفاق می‌افتد که شايد حتی کارشناسان هم متوجه آن نشوند.

بر اين اساس، رتبه نخست گرانترين خودروهای وارداتی به بنز Sl500 به ارزش 177 هزار و 84 دلار است که اين خودرو از کشور امارات متحده عربی و از گمرک بندر نوشهر وارد شده است.

رتبه دوم نيز به دو دستگاه مازراتی کواترو پورته تعلق می‌گيرد که از اين خودرو دو دستگاه که ارزش هر کدام 133 هزار و 880 دلار است از کشور امارات متحده عربی و از گمرک شهيد باهنر به کشور وارد شده است.  
 
گفتنی است در فروردين ماه دو هزار و 309 خودرو سواری به ارزش 52 میلیون دلار به کشور وارد شد.

واردات خودرو سواری از نظر تعداد 348.35 درصد و از نظر ارزشی 344.79 درصد افزایش را نشان می‌دهد.  
 
ميانگين قيمت هر خودروی سواری وارداتی طی فروردين ماه سال 1393 مبلغ 22,682 دلار (نزديك به 4.08برابر هر خودروی صادراتی) بوده كه نسبت به سال گذشته، با كاهش 0.8 درصدی مواجه بوده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=48287
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه