میهن صنعت :

هیچ اجباری در انعقاد قرارداد با قطعه ساز خاصی وجود ندارد

عضو انجمن قطعه سازان تهران در خصوص داخلی سازی قطعات گفت: داخلی سازی قطعات خودروهای خارجی اقدامی موثر در راستای پیشرفت صنعت قطعه سازی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو انجمن قطعه سازان تهران در خصوص داخلی سازی قطعات گفت: داخلی سازی قطعات خودروهای خارجی اقدامی موثر در راستای پیشرفت صنعت قطعه سازی کشور است.

محمدرضا نجفی منش در گفتگو با خبر خودرو افزود: قطعه سازان آمادگی کامل برای تامین قطعات خودروهای خارجی و داخلی سازی آن را دارند البته این مهم در ابتدا مقداری زمان بر خواهد بود ولی با گذشت زمان انجام داخلی سازی قطعات تسریع خواهد یافت.

وی در ادامه تصریح کرد: داخلی سازی قطعات خودروهای خارجی خواسته وزارت صنایع و معادن، خودروسازان و قطعه سازان است البته انجام آن نیاز به همکاری مشترک بین این سه ارگان مذکور را دارد تا زیرساخت های آن تکمیل گردد.

وی اظهار داشت: خودروسازان خارجی و داخلی بر مبنای ارزیابی های انجام شده اقدام به انعقاد قرارداد به قطعه سازان مورد تایید خود می کنند بنابراین هیچگونه اجباری در انعقاد قرارداد طرف های خارجی و داخلی با قطعه ساز خاصی وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از قطعه سازان داخلی جوینت ونچرهایی با طرف های خارجی دارند و به محض انعقاد قرارداد به صورت خودکار اقدام به انتقال دانش فنی و ورود فناوری های نوین در عرصه صنعت قطعه سازی می شود.

نجفی منش با بیان اینکه داخلی سازی قطعات خودروهای خارجی حداقل تا 40 درصد است، اذعان داشت: داخلی سازی قطعات خودروهای خارجی نیاز به همکاری گسترده سیستم های بانکی دارد چراکه بانک ها نقشی موثر در تامین نقدینگی قطعه سازان و خودروسازان دارند لذا باید این همکاری صورت گیرد تا در مسیر رشد و توسعه صنعت قطعه سازی خللی ایجاد نگردد.

عضو انجمن قطعه سازان تهران در پایان اظهار داشت: انجام هر کار صنعتی و تخصصی نیاز به آموزش هایی کارآمد دارد و اصولا برای پیشرفت صنعت قطعه سازی و گام برداشتن در مسیر داخلی سازی قطعات خودروهای خارجی باید آموزش هایی تخصصی برای مجموعه قطعه سازان در نظر گرفته شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=101332
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه