میهن صنعت :

هیچ کارت سوختی حک نشده است

میهن صنعت : شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: هیچ کارت هوشمند سوختی مورد حمله سایبری قرار نگرفته و حک نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در واکنش به گزارش "ماجرای کارت های بنزین با سهمیه نامحدود/ جزئیات حمله سایبری به کارتهای بنزین" اعلام کرد: بنا به گزارش کارشناسان فنی سامانه کارت هوشمند سوخت که به طور مستمر این سامانه را مورد پایش قرار داده و تخلفها را به سرعت شناسایی می کنند، هیچ کارت هوشمند سوختی مورد حمله سایبری قرار نگرفته و حک نشده است.

از طرفی، همان گونه که در تمامی اطلاع رسانی‌های رسمی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به استحضار عموم هموطنان رسیده است دلیل استفاده از نسل جدید کارت هوشمند سوخت تنها بهره مندی از امکانات جدید نظیر وفاداری مشتری، پرداخت الکترونیکی، بروزرسانی با توجه به فناوری و تکنولوژی های جدید و ارتقای ضریب امنیتی و … به عنوان یک امکان جنبی بوده و مشکل امنیتی در کارت های نسل قدیم به هیچ وجه وجود ندارد.

ضمنا از ابتدای اجرای پروژه سهمیه بندی بنزین علاوه بر پرداخت کلیه هزینه های فنی ناشی از فرسودگی کارتخوان‌های هوشمند سوخت توسط شرکت ملی پخش، این دستگاهها بیمه بوده و هیچ گونه مشکلی از لحاظ کارکردی ندارند چرا که دائما در حال تعمیر، بازسازی، نگهداشت و تامین قطعات یدکی و تجهیزات مخابراتی می باشند. لذا مطالب مطروحه در خبر مذکور مبنی بر عدم پرداخت هزینه های فنی توسط شرکت ملی پخش شدیدا تکذیب می شود.

پیش از این، روسای دو انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت با تشریح اقدامات برخی از افراد سود در فعال‌سازی کارت‌های سوخت بنزین از برداشت‌های گسترده و نامحدود بنزین 400 تومانی از طریق این کارت‌های سوخت جعلی و جهش یافته خبر داده بودند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12860
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه