میهن صنعت :

وابستگی های صنعت خودروسازی کشور به حداقل کاهش یافته است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عدم تعهد بدون تردید می تواند پیرامون ایجاد تعاملات صنعتی میان کشورهای عضو موجب تحول و در نهایت رشد و پیشرفت صنعت خودروسازی کشور گردد.

به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عدم تعهد بدون تردید می تواند پیرامون ایجاد تعاملات صنعتی میان کشورهای عضو موجب تحول و در نهایت رشد و پیشرفت صنعت خودروسازی کشور گردد.

رضا رحمانی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود: با توجه به اینکه هم اکنون میزان وابستگی های صنعت خودروسازی کشور از سایر کشورهای دنیا به حداقل کاهش یافته است، برگزاری این اجلاس می تواند روابط میان کشورها را افزایش دهد .

وی در تکمیل گفته خود، ابراز داشت: کاهش وابستگی ها در این صنعت قطعاً بر اثر پیشبرد راهکارهای موثر و پیش بینی برنامه های جامع از سوی مدیران و مسئولان صنعت خودروسازی کشور است به عبارت دیگر مدیریت موثر و بهینه صنعت خودروسازی کشور در تکاپوی هموارسازی مسیرها در راستای رشد و پیشرفت این صنعت است.

وی تصریح کرد: تحقق این مهم می تواند در نهایت موجب گسترش همکاری های مشترک میان بخش های مختلف صنعتی از جمله صنعت خودرو و قطعه سازی در میان کشورها گردد ،ضمن آنکه می تواند موجب توسعه شرکت های مشترک خودروسازی در سایر کشورها گردد.

به گفته وی، با توجه به اینکه هر کشوری تجربه ای را در صنعت خودروسازی کسب نموده ، ایجاد تعامل در بخش های مختلف صنعتی خصوصاً صنعت خودروسازی، ارزش افزوده قابل ملاحظه ای را برای این صنعت ایجاد خواهد نمود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در خانه ملت در ادامه سخنان خود ضمن نامناسب ارزیابی نمودن روند ایجاد تحول در صنعت خودروسازی کشور طی سال های گذشته، گفت: روند ایجاد تحول در صنعت خودروسازی کشور متناسب با گذشت زمان نبوده است و چنانچه این روند بر همین روال ادامه یابد قطعاً در آینده صنعت خودروسازی کشور از حیث عدم دارا بودن تکنولوژی و فناوری روز، قابل قیاس با سایر کشورها نخواهد بود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر ضرورت کاهش فاصله صنعت خودروسازی از صنایع خودروسازی سایر کشورها تاکید کرد و اظهار داشت: در این میان شرکت های خودروساز داخلی لزوما باید بر انتقال و کسب تکنولوژی روز دنیا توجه ویژه ای نمایند.

رحمانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صنعت خودروسازی کشور از حیث میزان تیراژ به عنوان سیزدهمین کشور تولید کننده خودرو در میان بسیاری از کشورها مطرح است و از آنجایی که فاصله رتبه ای میان کشورها کم است از اینرو هرگونه سهل انگاری خودروسازان و عدم پیش بینی برنامه های جامع و طولانی مدت می تواند صنعت خودروسازی کشور را از این رتبه دور نمایند.

وی در پایان گفت: بهره گیری شرکت های خودروساز از فرصت ها می تواند موجب صعود این صنعت و کسب رتبه های برتر در میان بسیاری از کشورهای دنیا گردد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2796
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه