میهن صنعت :

واردات بنزین قبل از رسیدن ذخایر به خط قرمز/ افتتاح دو طرح جدید پالایشگاهی تا یک ماه دیگر

میهن صنعت : معاون اجرایی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام این که پیش از رسیدن به خط قرمز برای تامین بنزین باید چاره‌ای اندیشیده شود، گفت: در صورت نیاز بنزین وارد می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، اصغر رمضانی  با اشاره به این که وزارت نفت وظیفه تامین سوخت مورد نیاز کشور را بر عهده دارد گفت: قبل از این که به خط قرمز برای تامین بنزین نزدیک شویم باید چاره‌ای اندیشیده شود.

 

وی در مورد چگونگی تامین بنزین مورد نیاز با توجه به بالا بودن حجم مصرف نسبت به تولید اظهار کرد: قسمتی از سوختی که هم اکنون عرضه می شود را از بنزینی که پیش از این ذخیره کرده بودیم تامین می کنیم.

 

معاون اجرایی شرکت ملی پالایش و پخش در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط کنونی نیاز است که دوباره ایران وارد کننده بنزین شود؟ گفت: باید قبل از رسیدن حجم ذخایر بنزین به خط قرمز بنزین وارد کنیم.

 

وی درمورد حجم واردات احتمالی بنزین هم گفت: این موضوع بستگی به حجم مصرف این فرآورده در روزهای آینده و راه‌اندازی طرح‌های پالایشگاهی کشور دارد.

 

به گفته رمضانی در آینده بسیار نزدیک با بهره‌برداری از دو طرح پالایشگاهی تبریز و اصفهان تولید بنزین کشور چهار تا پنج میلیون لیتر افزایش خواهد یافت.

 

او در مورد حجم تولید بنزین داخلی هم گفت: متوسط تولید روزانه بنزین در پالایشگاه‌های نفت و واحدهای پتروشیمی بین 64 تا 65 میلیون لیتر در روز است که از این رقم شش تا هفت ملیون لیتر آن بنزین پایه است که در واحدهای پتروشیمی تولید می شود.

 

وی با تاکید بر این که با فرهنگ سازی باید مصرف بنزین را کاهش داد اظهار کرد: با توجه به این که روزهای پایانی فصل تابستان است و مردم از این فرصت برای سفر استفاده خواهند کرد، نمی توان به آنها گفت که بنزین مصرف نکنند.

 

به گزارش ایسنا، متوسط مصرف بنزین در روزهای اخیر به 75 میلیون لیتر در روز رسیده است و طبق پیش بینی مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در روزهای پایانی تابستان این رقم بازهم افزایش خواهد یافت.

 

هم اکنون متوسط مصرف بنزین 10 میلیون لیتر بیشتر از متوسط تولید روزانه بنزین در کشور است.

 

افزایش چشمگیر مصرف بنزین در حالی است که یکی از مدیران شرکت ملی پخش فرآوره های نفتی ایران به ایسنا اعلام کرد: وضعیت ذخایر بنزین باتوجه به مصرف بالای این فرآورده در روزهای اخیر مناسب نیست. بر همین اساس بیژن نامدار زنگنه – وزیر نفت- از احتمال دوباره ورادت بنزین خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، سه علت اصلی افزایش مصرف بنزین افزایش تعداد خودروها، افزایش نیافتن قیمت بنزین در دوره دوم هدفمندی یارانه ها و قاچاق این فرآورده به دلیل بالا بودن نرخ آن در کشورهای همسایه است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=25249
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه