میهن صنعت :

واردات خودرو در سال حمایت از تولید ملی بیشتر از همیشه

میهن صنعت : دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت : در شرایطی که تاکنون ارز مبادله ای به خودروسازان داده نشده است آزادسازی واردات خودروهای کم مصرف زیر 2500 سی سی قطعا اقدام مناسبی نیست.

به گزارش میهن صنعت، دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت : در شرایطی که تاکنون  ارز مبادله ای به خودروسازان داده نشده است آزادسازی واردات خودروهای کم مصرف زیر 2500 سی سی قطعا اقدام مناسبی نیست.

احمد نعمت بخش افزود : در هیچ کجای دنیا تعریف دقیقی نسبت به خودروهای کم مصرف صورت نگرفته است در حالی که در اذهان عمومی خودروهای زیر هزار سی سی که مصرف بنزین آن در حدود 5  تا 5.5 لیتر است کم مصرف محسوب می شوند.

وی تصریح کرد : جای تاسف است که در مهرماه امسال برای اولین بار ، حجم واردات خودروهای CBU از واردات قطعات منصله بیشتر شده است در حالی که انجمن خودروسازان ایران با واردات خودرو مخالفتی ندارد ولی سوال می شود که چگونه است که باید تسهیلات برای واردات خودروها فراهم شود ولی به قطعات منفصله و  قطعات خودرو ، ارزی اختصاص نیابد.

وی در ادامه گفتگو باخبر خودرو، افزود :  طبق آمار گمرک در مهرماه امسال ارزش خودروهای وارداتی 90میلیون دلار بوده در حالی که در همین مدت ارزش قطعات خودرویی وارداتی 80 میلیون دلار بوده است.

وی  در سالی که به نام حمایت از تولید ملی نامگذاری شده  و خودروسازان نیز با  افت تولید مواجه شده اند  حمایت ویژه دولت در جهت تامین نقدینگی و تامین ارز برای واردات قطعات منفصله را خواستار شد و اضافه نمود : قطعا  افزایش بیکاری کارگران، تبعات جبران ناپذیری را در کشور به دنبال خواهد داشت

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7777
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه