میهن صنعت :

واردات خودرو منطقی نیست

میهن صنعت : یکی از اعضا انجمن قطعه سازان ایران معتقد است در شرایط فعلی واردات خودرو به صلاح اقتصاد کشور نیست.

به گزارش «میهن صنعت» به نقل از پرشین خودرو، محمدرضا نجفی منش در این باره گفت: در سال حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی که مشکلات ارزی در کشور وجود دارد واردات خودرو اقدام منطقی و مناسبی نیست.

وی ادامه داد: در شرایطی که کشور با کمبود ارز مواجه است ارز موجود باید صرف خریدهای ضروری همچون دارو و مواد اولیه مورد نیاز صنعت شود.

نجفی منش اظهار داشت: اختصاص ارز برای واردات کالاهایی همچون خودرو که نمونه آن در کشور ساخته می شود ضرورتی ندارد و به ضرر اقتصاد کشور تمام می شود.

این عضو انجمن قطعه سازان ایران با اشاره به افت 50 درصدی تولید خودرو در کشور به دلیل مشکلات ارزی و کمبود نقدینگی تصریح کرد: هم اکنون صنعت خودرو کشور با ظرفیت 50 درصدی فعالیت می کند بنابراین به جای آزادسازی واردات باید مشکلات بخش تولید شناسایی و برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: قیمت گذاری در حاشیه بازار و برابری هزینه های بانکی صنعت خودروی کشور با متوسط جهانی امکان رقابت خودروسازان داخلی را با شرکت های خارجی فراهم می کند و در آن صورت است که واردات خودرو بلامانع می شود زیرا خودروسازان علاوه بر تولید داخلی می توانند در صادرات و ارزآوری برای کشور موفق باشند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9499
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه