میهن صنعت :

واردات خودرو گرم کردن کوره فعالیت خودروسازان خارجی است

میهن صنعت : از دیدگاه منافع ملی ، واردات خودرو در واقع به حرکت در آوردن چرخ کارخانجات صادر کننده خودرو به کشور است در حالی که در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری نیاز است که واحدهای تولیدی داخل فعال شوند.

به گزارش میهن صنعت، دبیر انجمن قطعه سازان ضمن اشاره به آزادسازی واردات خودروهای زیر 2500 سی سی به کشور ،گفت : از دیدگاه منافع ملی ، واردات خودرو در واقع به حرکت در آوردن چرخ کارخانجات صادر کننده خودرو به کشور است در حالی که در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری نیاز است که واحدهای تولیدی داخل فعال شوند.

ساسان قربانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : اما در حال حاضر صنعت خودرو نگرانی عمده ای از واردات خودرو ندارد، چرا که خودروهای وارداتی قیمت تمام شده بالایی دارند و تقاضا برای خودروهای وارداتی به دلیل افزایش زیاد قیمت این قبیل خودروها به شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه افزایش آمار واردات خودرو قطعا افتخاری برای کشور نخواهد بود ، تصریح کرد : به نظر می رسد در شرایط فعلی کشور، هر شخص یا ارگانی در جهت واردات خودرویی که در کشور امکان تولید دارد و مزیتی را برای کشور ایجاد نمی کند اقدام کند به نوعی ضربه به تولید داخل زده است.

وی افزود : در شرایط کنونی باید ارزی که برای واردات صرف می شود به شرکتهای تولیدی اختصاص یابد تا ضمن رونق تولید داخل ، تولید ملی توسعه یافته و در این راستا به اشتغال داخل نیز  ضربه ای وارد نشود.

وی تصریح کرد : واردات خودرو به صورت CBU به نوعی گرم کردن کوره فعالیت خودروسازان خارجی است که قطعا روند درستی در شرایط فعلی کشور نخواهد بود.

دبیر انجمن قطعه سازان خاطر نشان کرد : این در حالي است که هم اکنون خودروسازان و قطعه سازان با مشکلات زيادي از جمله رشد نرخ ارز ، کمبود نقدينگي ، عدم پرداخت تسهيلات بانکي و رشد تا 300 درصدي قيمت مواد اوليه دست و پنجه نرم مي کنند و انتظار می رود در اين شرايط سياست گذاري ها در راستاي حمايت از توليد ملي و صنعتگران ايراني باشد. اما متأسفانه تصميم اخير آزاد سازي واردات خودروهاي تا حجم موتور 2500 سي سي به هيچ وجه در راستاي اين منويات و اهداف نيست .

قربانی افزود : آزاد سازي واردات خودرو تنها موجب خروج مبالغ قابل توجهي ارز از کشور و به سود برخي کشورهاي صادر کننده خودرو به ايران تمام خواهد شد

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9549
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه