عضو کمیسیون صنایع مجلس:

واردات قطعات بی‌کیفیت چینی با برند ایرانی

میهن صنعت : با نگاهی به بازار متوجه می‌شویم حجم قطعات چینی به شدت افزایش یافته است، در این شرایط مشخص نیست چرا ابزارهایی که به جای حمایت از تولید داخلی قطعات بی‌کیفیت چینی به راحتی وارد کشور می‌کنند، از میان برداشته نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل44 قانون اساسی در گفت‌وگو با بازار خبر  توزیع قطعات بی‌کیفیت چینی را دور از عدالت دانست و گفت: دستگاه‌های نظارتی هم‌چون سازمان استاندارد، موسسه بازرسی کیفیت، وزارت صنایع و معادن باید به این موضوع رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: سازمان استاندارد باید طبق قانون ارتقا کیفی خودرو، کیفیت قطعاتی را که وارد کشور می‌شوند بررسی و تأئید کنند. تا برخی واسطه ها به دلیل قیمت پایین و منفعت طلبی خود اقدام به واردات این گونه کالاهای بی کیفیت نکنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ضمن تأکید بر اقدامات و پیگیری های لازم از سوی مجلس اشاره کرد:سال گذشته نیز این موضوع مطرح بود که آن را با مسئولان مربوطه درمیان گذاشتیم و دردولت یازدهم نیز این موضوع قطعا پیگیری خواهد شد.

فولادگر افزود: در سال‌های گذشته نیز شاهد واردات قطعات و کالاهای بی‌کیفیت چینی بودیم که استانداردهای لازم را در ورود این کالاها مشاهده نمی‌کردیم. حتی برخی کالاهای بی‌کیفیت چینی با برند ایرانی وارد کشور می‌شد. اگر تمام قطعات صنعت خودرو را در داخل کشور تولید می‌‌کردیم، این صنعت امروز دچار این شرایط نمی‌شد و شاهد این میزان افزایش در قیمت خودرو نبودیم.

با نگاهی به بازار متوجه می‌شویم حجم قطعات چینی به شدت افزایش یافته است، در این شرایط مشخص نیست چرا ابزارهایی که به جای حمایت از تولید داخلی قطعات بی‌کیفیت چینی به راحتی وارد کشور می‌کنند، از میان برداشته نمی شود.

به گزارش بازار خبر، در این فضا که بخش اعظم قطعات بی‌کیفیت وارداتی در تولید خودروهای داخلی به مصرف می‌رسد و روزانه شاهد تصادفات مختلف در جاده های کشور هستیم، این سوال مطرح است که چرا خودروساز داخلی برخلاف قوانین موسسه استاندارد و مخالفت‌های دولت از قطعات بی‌کیفیت چینی در تولید خودروها استفاده می‌کنند؟ آیا بازار میلیاردی و وسوسه‌انگیز قطعات بی‌کیفیت نمی‌تواند به قیمت جان هموطنان و بستگان آنها تمام شود؟

کاهش کیفیت خودروهای تولید داخل و فاصله گرفتن محصولات داخلی ازاستانداردهای لازم کمترین نتیجه ادامه روند واردات قطعات بدون کیفیت است که از هر جای دنیا می تواند وارد کشور شود مهم این است که از محصولات درجه چند کشور مربوطه وارد می‌شود و متأسفانه سودجویانی نیز در گوشه و کنار از طریق قاچاق یا راه های دیگر بازار را آلوده به این جنس ها می کنند.

این کار ضمن اینکه بدنه تولید را فلج می کند باعث خروج پول ملی و وابستگی به خارج می شود آیا درست است که سرمایه داران ایرانی کالای مورد نظر خود را به کارخانجات چینی سفارش دهند؟ این در حالی است که پتانسیل تولیدکنندگان داخل خیلی بیش از این ها ارزش دارد و فقط محتاج حمایت و اعتماد مردم است تا با استفاده ی صحیح از تولیدات ایرانی به گشترش این صنعت مهم کشور کمک کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=47163
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه