میهن صنعت :

واردات کامیون های دست دوم به اقتصاد ملی ضربه می زند

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه واردات خودرو‌های فرسوده و کارکرده نمی‌تواند صرفه اقتصادی برای ناوگان حمل و نقل کشور به همراه داشته باشد،افزود:مسئولان به خوبی با هزینه‌های بالای تعمیر خودروهای فرسوده آشنایی دارند و بنابراین واردا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهروز نعمتی با بیان اینکه صنعت خودرو‌سازی ایران قابلیت تولید خودروهای سنگین رادارد ،افزود: مسئولان باید قبل از دادن مجوز به واردات کامیون‌های کارکرده به کشور نتایج تصمیم خود را به صورت کارشناسی بسنجند.

نماینده مردم اسد‌آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که تمامی تلاش مسئولان در بخش صنعت خودرو باید معطوف به تولید بهتر و باکیفیت‌تر باشد، افزود: تا زمانی که واردات خودروهای فرسوده در الویت نسبت به تولید خودرو در داخل قرار گیرد بی شک صنعت خودروسازی کشور درجا خواهد زد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه در صورت نیاز ضروری کشور در خصوص رفع کمبود خودروهای سنگین و همچنین تکمیل ناوگان حمل و نقل کشور می‌توان از خودروهای تولید سایر کشورها استفاده کرد، یادآور شد: حتی اگر واردات کامیون به کشور نیز با هدف تکمیل ناوگان حمل و نقل صورت بگیرد نیز باید از ورود خودروهای فرسوده جلوگیری شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه واردات خودرو‌های فرسوده و کارکرده نمی‌تواند صرفه اقتصادی برای ناوگان حمل و نقل کشور به همراه داشته باشد، افزود: واردات کامیون‌های کارکرده به کشور بی شک تأثیر بسیار بدی بر بازار خودروسازی کشور خواهد داشت.

وی در ادامه گفت‌و گو با خانه ملت، ادامه داد: مسئولان به خوبی با هزینه‌های بالای تعمیر خودروهای فرسوده آشنایی دارند و بنابراین با دادن مجوز در خصوص واردات کامیون‌های کارکرده نباید هزینه‌های گزافی را بر کشور متحمل کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های خودروسازی موجود در کشور در خصوص تولید کامیون و خودرو‌های سنگین، افزود: واردات خودروهای فرسوده و دادن مجوز در خصوص ورود آن‌ها به ناوگان حمل و نقل به نوعی به تعطیلی صنعت خودروسازی ایران منجر خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=22641
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه